A belga kormány a bolti árak csökkentésére szólítja fel az élelmiszeripart
Belgium szövetségi gazdasági minisztere, Pierre-Yves Dermagne július közepére jelölt ki határidőt az élelmiszergyártóknak a fogyasztói árak csökkentésére.
– Elfogadhatatlan, hogy amikor az árak csökkennek, a fogyasztóknak hónapokat kell várniuk arra, hogy annak hatását a boltban érezzék – nyilatkozta Dermagne.
Azt, hogy a vállalatok ezirányú kötelezettségüket teljesítik-e, a miniszter úgy tervezi ellenőrizni, hogy a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi árakat összeveti a szomszédos országokban jelölt árakkal. Emellett ugyanakkor az árfigyelő központ is havi ellenőrzést végez.
Arra az esetre, ha nem születne megállapodás a kiskereskedők és a beszállítók között, Dermagne azzal fenyegetőzött, hogy nyilvánosan megnevezi azon vállalatokat, amelyek a csökkenő költségek ellenére sem hajlandóak mérsékelni a kiskereskedelmi árakat.
A bejelentést a Belga Élelmiszeripari Szövetséggel (Fevia) folytatott megbeszélése előzte meg, amely az élelmiszerárak mielőbbi csökkentésére irányuló megoldások kidolgozását célozta.
A Feviát „meglepte” a miniszter nyilatkozata, és a Szövetség rámutatott arra, hogy Belgium és Franciaország között jelentős különbség van, hiszen Franciaországban a legnagyobb vállalatok közül 75 befagyasztotta árait.
A Szövetség hangsúlyozta, hogy a hazai szektor nem részesült olyan támogatásban, mint amilyenben a francia vállalatok, és hogy az iparág viseli a példátlanul magas, közel 11%-os bérindexálás költségeit, nem is beszélve az esetleges további adózfizetésre vonatkozó vitákról.
Belgiumban az árak nem csökkentek az energiaárak és a nyersanyagok, például a gabona, a tej és a növényi olaj árának csökkenése ellenére sem.
Az élelmiszerárak emelkedése miatt a szupermarketek és az élelmiszer-beszállítók is neheztelnek egymásra, és egyes kiskereskedők rövid időre le is vettek bizonyos termékeket a polcokról.
Az adatok szerint Belgiumban az élelmiszerárak egy év alatt 18%-kal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >