A belga kormány a bolti árak csökkentésére szólítja fel az élelmiszeripart
Belgium szövetségi gazdasági minisztere, Pierre-Yves Dermagne július közepére jelölt ki határidőt az élelmiszergyártóknak a fogyasztói árak csökkentésére.
– Elfogadhatatlan, hogy amikor az árak csökkennek, a fogyasztóknak hónapokat kell várniuk arra, hogy annak hatását a boltban érezzék – nyilatkozta Dermagne.
Azt, hogy a vállalatok ezirányú kötelezettségüket teljesítik-e, a miniszter úgy tervezi ellenőrizni, hogy a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi árakat összeveti a szomszédos országokban jelölt árakkal. Emellett ugyanakkor az árfigyelő központ is havi ellenőrzést végez.
Arra az esetre, ha nem születne megállapodás a kiskereskedők és a beszállítók között, Dermagne azzal fenyegetőzött, hogy nyilvánosan megnevezi azon vállalatokat, amelyek a csökkenő költségek ellenére sem hajlandóak mérsékelni a kiskereskedelmi árakat.
A bejelentést a Belga Élelmiszeripari Szövetséggel (Fevia) folytatott megbeszélése előzte meg, amely az élelmiszerárak mielőbbi csökkentésére irányuló megoldások kidolgozását célozta.
A Feviát „meglepte” a miniszter nyilatkozata, és a Szövetség rámutatott arra, hogy Belgium és Franciaország között jelentős különbség van, hiszen Franciaországban a legnagyobb vállalatok közül 75 befagyasztotta árait.
A Szövetség hangsúlyozta, hogy a hazai szektor nem részesült olyan támogatásban, mint amilyenben a francia vállalatok, és hogy az iparág viseli a példátlanul magas, közel 11%-os bérindexálás költségeit, nem is beszélve az esetleges további adózfizetésre vonatkozó vitákról.
Belgiumban az árak nem csökkentek az energiaárak és a nyersanyagok, például a gabona, a tej és a növényi olaj árának csökkenése ellenére sem.
Az élelmiszerárak emelkedése miatt a szupermarketek és az élelmiszer-beszállítók is neheztelnek egymásra, és egyes kiskereskedők rövid időre le is vettek bizonyos termékeket a polcokról.
Az adatok szerint Belgiumban az élelmiszerárak egy év alatt 18%-kal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
Terjeszkedik Belgiumban a Crisp
A friss élelmiszereket kínáló online bolt, a Crisp bérbe adta…
Tovább olvasom >Egyre durvul a zsugorinfláció
A mosogatószer, az édességek, a tejföl, a túró, a kefir…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >