A 2012-es utalások 98 százaléka elfogyott a SZÉP kártyákról
Mindössze 1,35 milliárd forint összeg maradt végül május 31-én a SZÉP kártyákon, ez a 2012-ben feltöltött teljes összeg 1,9%-a. Május folyamán naponta átlagosan több mint 50 millió forinttal csökkent az összeg, amely hátterében komoly kommunikációs munka áll. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) ezúton köszöni meg a kibocsátó bankok, a turisztikai és vendéglátóipari vállalkozásokat képviselő szakmai szervezetek és a média aktív együttműködését és részvételét a SZÉP kártya tulajdonosok folyamatos informálásában.
Az NGM egyértelműen sikerként értékeli, hogy a Széchenyi Pihenőkártyákon 2012-ben feltöltött összeg 2 százalék alá esett május 31-ére, hisz május 5-én, négy héttel a lejárat időpontja előtt még 2,7 milliárd forint fel nem használt utalvány állt a kártyákon.
Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozza, hogy idén volt az első olyan év, amikor igazán nagy összeget érintett a lejárati határidő, mivel 2012 volt a SZÉP kártya működésének első teljes éve. A helyettes államtitkár szerint ismét bizonyított a pihenőkártya rendszer, és bízik abban, hogy jövőre tovább javul a felhasználási arány és a kártyabirtokosok még inkább tudatosan és felelősen kísérik figyelemmel a lejárati határidőt is.
A SZÉP kártya egyszerre gazdaságfejlesztő, munkahelyteremtő, egészségmegőrző és társadalmi szemléletformáló program. 2013 nyarán 544 ezren használták SZÉP kártyájukat, ami azt jelenti, hogy legalább 1 millió ember nyaralását, pihenését, egészségmegőrzését segítette a kártya. Horváth Viktória szerint ez is azt mutatja, hogy a munkáltatók és a munkavállalók megszerették ezt a juttatást, úgy gondolják, hogy hasznosan tudják elkölteni.
A SZÉP kártya kormányrendelet értelmében a most lejárt összeget a kibocsátó vállalatok legkésőbb június 30-ig visszautalják a munkáltatóknak, akiknek lehetőségük van arra is, hogy ezeket az összegeket a cafeteria rendszerükbe forgassák vissza. (kormany.hu, NGM, Turizmusért Felelős Helyettes Államtitkárság)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >