800 milliárd forint közelében zárt a SPAR tavaly
A SPAR Magyarország 2021-ben 791,8 milliárd forint forgalmat realizált, amely 7,2%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, hangzott el a cég március 24-ei sajtótájékoztatóján.
Szalay Zsolt ügyvezető igazgató elmondta, hogy tavaly 6 új és 19 átépített áruház nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt. A legnagyobb szabású (1,7 milliárd forintos) beruházásuk a kaposvári INTERSPAR megnyitása volt. A bolton belüli fejlesztések közül Szalay Zsolt kiemelte, hogy folytatták az önkiszolgáló kasszák telepítését, amelyek már 163 SPAR-ban és INTERSPAR-ban gyorsítják meg a vásárlás folyamatát.
A SPAR 2021. december 31-én 614 üzletet működtetett többféle áruháztípusban. Ezek közül 234-et a franchise-programja részeként – ezek az üzletek 82 milliárd forint forgalommal zárták 2021-et.
– A SPAR Online Shop, amely már egyes vidéki nagyvárosokban is elérhető, 2021-ben már közel 120 ezer kiszállítást végzett – említette meg büszkén Szalay Zsolt.
A SPAR Magyarország jelenleg 4300-féle saját márkás terméket forgalmaz, ezek árbevételüknek közel egyharmadát jelentik, tudtuk meg Heiszler Gabriella ügyvezető igazgatótól, aki kiemelte:
– Választékunkban nagy figyelmet kapnak a helyi termelőktől származó árucikkek. „SPAR HAZAI.SZERETEM” márkanévvel ellátott, kiváló minőségű, hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek augusztustól kerültek a polcainkra. Az innovatív hazai vállalkozások piacra jutását segítő Hungaricool by SPAR verseny 2021-es kiírásában hét nyertest hirdettünk. A kiválasztott vállalkozások győztes márkái ma már 32 cikkelemmel gyarapítják az INTERSPAR-áruházak kínálatát. Új regionális partneri programot indítottunk magyar kistermelőknek és kisvállalkozóknak, akik fenntartható módon és elérhető áron állítanak elő minőségi termékeket. Tavaly 3 városban alakítottunk ki a program keretében regionális központokat, idén további 3 városban jelenünk meg. //
Kapcsolódó cikkeink
A SPAR gyümölcsfa ültetésével kompenzálja rendezvényeit
A SPAR Magyarország két nagy rendezvényének karbonlábnyomát 418 őshonos gyümölcsfa…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >