25 éve nyitott az első magyar METRO
A METRO Kereskedelmi Kft. több mint 25 éves múltra tekint vissza a hazai kereskedelmi szektor történetében, ez idő alatt mindvégig meghatározó szerepet töltött be. A kártyás rendszeréről is ismert vállalat már a kezdetektől arra törekszik, hogy minőségi termékeket és kiváló üzleti megoldásokat kínáljon partnereinek kedvező áron. Bátran állíthatom, hogy az egyik leginnovatívabb áruházlánc vagyunk – mondta Horváth Imre, a METRO vezérigazgatója, amikor a vállalkozás több évtizedes múlttal rendelkező nagykereskedelmi tevékenységéről kérdeztük.
Hogyan jellemezné a METRO tevékenységét és jelenlegi stratégiáját?
– Cégünk 1993 óta működik Magyarországon, mostanra pedig már 13 áruházzal állunk vevőink szolgálatára. Ez nem csupán a magas minőségű termékeket jelenti, de számos egyéb lehetőséggel is hozzájárulunk partnereink sikeréhez, csak hogy néhányat említsek, ilyen például a kiszállítási szolgáltatásunk, vagy éppen a digitális megoldásaink. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy vásárlóink minden téren bizalommal fordulhassanak hozzánk, hiszen a METRO szolgáltatásokkal és szakmai tanácsokkal tudja segíteni a munkájukat.
Minőség és széles szolgáltatásrendszer, tehát ezt a két dolgot emelné ki?
– Igen, a kínálat tekintetében, úgy vélem, kiemelkedő portfólióval rendelkezünk, melyet a hazai piacon egyedülálló minőségbiztosítási és élelmiszer-biztonsági tanúsítványok, úgynevezett HACCP-tanúsítványok igazolnak. Ezt a felülvizsgálatot egyébként a partnereinknek is fel tudjuk ajánlani, ezzel is támogatva a megfelelő működésüket. Árukészletünk nagy részét a magyar piacról szerezzük be, a széles körű kínálatunk mellett pedig a professzionális gasztronómiai igények szerint kialakított, saját márkás termékportfóliónkra is büszkék vagyunk. A METRO egyedülálló kompetenciával bír számtalan területen.
Édesvízi halakból 30-féle, tengeri példányokból pedig 70-féle faj található a kínálatunkban, amelyek maximum 72 óra alatt a halas pultjainkra kerülnek, de az édesvíziek már néhány órán belül a polcokon vannak. A húsválasztékunk is kimagasló, hiszen vállalatunk kitűzött célja, hogy a megszokottak mellett új húsféléket is megismertessen és megszerettessen a magyar fogyasztókkal. Közel 25-féle állatfajtából álló kínálatunkban 400-féle különböző feldolgozottsági szintű terméket találhatunk. Nagy büszkeségünk, hogy 2015-ben mind a 13 áruházunk megkapta azt a tanúsítványt, hogy „Kiváló Minőségű Sertést” árul.
Mi mindenben tud még a vállalat a partnerek segítségére lenni?
– A METRO elkötelezett a fejlett kereskedelmi technológiák és rendszerek alkalmazása mellett is. 2010-ben a vállalat létrehozta Magyarországon egyedülálló tudásközpontját, a METRO Gasztroakadémiát, amelynek az volt a célja, hogy támogassa a HoReCa és a kiskereskedelmi ügyfeleink üzleti vállalkozását. A Gasztroakadémia egyszerre oktató- és rendezvényközpont, ahol mind a hazai, mind a nemzetközi konyha tradicionális és modern oldalát bemutatjuk. Azóta is egyre több területen igyekszünk támogatni a partnereinket. Idén megismerhették a kifejezetten vendéglátóhelyek számára kifejlesztett és ingyenesen igénybe vehető honlapkészítő szolgáltatásunkat, amivel bárki negyed óra alatt jól használható weboldalt készíthet magának. A februári SIRHA-n pedig bemutattuk a legfrissebb innovációnkat is, a digitálisan működő asztalfoglalást, de ezenkívül még számos más szolgáltatást is sorolhatnék, mint például a 360 fokos konyhatechnológiai szolgáltatásunk, professzionális szaktanácsadás a tervezéstől a kivitelezésig, vagy akár az értékkártyával történő speciális fizetési konstrukciónk.
Ilyen volt az elmúlt negyedszázad…
Említette a SIRHA kiállítást, amely az egyik legrangosabb élelmiszeripari szakkiállítás. Milyen szerepet töltött be a METRO az eseményen?
– A METRO idén harmadik alkalommal vett részt ezen a szakmai kiállításon, ezúttal egy formabontó, teljes mértékben át- és körüljárható standdal képviseltettük magunkat. Majdnem 1000 négyzetméternyi területet foglalt el az installáció, nálunk válogattak például a Bocuse d’Or-döntős séfek is a versenyfogásokhoz. Immár 25 éve egyik legnagyobb partnere vagyunk a magyar gasztronómiai közösségnek, kifogyhatatlan készleteink, valamint elköteleződésünk az, ami előrevisz minket. Kollégáim nem kevés munkát fektetnek abba, hogy ne csak lépést tartsunk a változó gasztronómiai trendekkel, hanem adott esetben mi magunk alakítsuk azokat. Több saját márkás termékcsaládunk is van, így például a METRO Chef és a METRO Professional, amelyeket kifejezetten a professzionális igényekhez igazítottunk, és folyamatosan fejlesztünk.
25 év telt el az első hazai METRO-áruház megalakulása óta. Hogyan lehetne összefoglalni ezt a negyed évszázadot?
– A nemzetközi METRO Cash&Carry több mint fél évszázada működik, egy ilyen nagy múltú márka komoly értékekkel rendelkezik. A magyar METRO már 1993-as alakulása óta igyekszik megőrizni és továbbörökíteni ezeket az értékeket, mindezt úgy, hogy közben folyamatosan megújul. 2004-re felépült a hazai hálózat, mostanra pedig bátran állíthatom, hogy az egyik leginnovatívabb áruházláncolat vagyunk. Cégünk igazi erejét a nálunk dolgozó szakemberek felkészültsége és szakmai elkötelezettsége adja. A beszerzőktől az áruházakban dolgozó szakértőkön át az egész országot lefedő területi értékesítőkig mindenki arra törekszik, hogy támogassa profi vásárlóink üzleti sikerét. Ennek érdekében folyamatosan új szolgáltatásokat vezetünk be. Három éve indult a METRO Iroda Webshop, ahonnan bármit kényelmesen megrendelhetnek amire egy irodának szüksége lehet. A legnagyobb üzleti hatása pedig a vendéglátókra specializálódott METRO MAX kiszállítási rendszerünknek van.
„Siker leszállítva”, így hangzik a METRO MAX szlogenje. Mit érdemes tudni erről a szolgáltatásról?
– Ez a rendszer 2016-ban debütált, és már akkor is hatalmas lehetőségeket rejtett magában. Ez az újgenerációs szolgáltatás biztosítja, hogy a legszélesebb választék kiváló minőségben, szigorú nyomkövetés mellett jusson el a vevők üzleteibe. Célunk a precizitás, a megbízhatóság és a maximális pontosság, ebből nem engedünk, ráadásul olyan egyedi igényekre szabott lehetőségeket biztosítunk, mint a személyre szabható szállítási idő, vagy a halasztott fizetés opciója.
Többször említette, hogy a METRO kiemelt támogatója a magyar gasztronómiai életnek, miben nyilvánul ez meg?
– Rengeteg energiát fordítunk erre, számunkra ez nagyon fontos kérdés, mindig is az volt. A METRO a fő szponzora és alapanyag-beszállítója a Bocuse d’Or Akadémiának és a versenyeknek is. Együtt dolgozunk a METRO Gasztroakadémián Pohner Ádám fiatal séftehetséggel, aki hazánkat képviseli majd az európai döntőben Lyonban a Bocuse d’Or versenyen. Más neves gasztronómiai megmérettetéseken is jelen vagyunk, idén például a Gasztroakadémia adott otthon a Chaîne des Rôtisseurs világszervezet által szervezett nemzetközi verseny hazai előválogatójának. A METRO Inspirációk magazin pedig időről időre jelentkezik a legfrissebb gasztrotrendekkel.
Mire a legbüszkébb a vállalat az elmúlt 25 évből?
– Nehéz egyetlen dolgot kiemelni, hiszen minden eredményünk hatalmas lépést jelentett a számunkra.
Ha mégis mondanom kell valamit, akkor két dolgot választanék. Az egyik egy nemzetközi METRO-kezdeményezés,
a Magánvállalkozók Napjának hazai adaptálása. Kötelességünknek tekintjük a vállalkozások támogatását, 2016 októberében pedig világszerte 25 országban indult el a METRO magánvállalkozásokat támogató projektje. Ettől kezdve minden évben október második keddjét ennek az ünnepnek szenteljük, több ezer partnerünk pedig változatos kedvezményekkel várja a hozzájuk betérőket ebből az alkalomból a METRO Gasztronapokon. Évről évre egyre több Partnerünk csatlakozik a kezdeményezéshez, az idén ősszel már több mint 2800 vendéglátóhely vett részt a METRO Magánvállalkozók Napja akcióiban.
A másik, amit nagyon fontosnak tartok, azok a jótékonysági tevékenységeink. A Magyar Élelmiszerbankkal és a Magyar Vöröskereszttel is egész évben szorosan együttműködünk, de az ünnepek alatt minden évben óriási élelmiszer- és gyümölcsadományt adunk a Nemzeti Gyermekmentő Karitatív Alapítvány jótékonysági rendezvényeire, vagy a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű kampányára is.
…és ilyen a jelen
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >