24%-kal nőtt 2021-ben az EU szeszesital-exportja
Az uniós szeszesital-export 2021-ben 24%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 8,41 milliárd eurós értéket – közölte az uniós szintű szeszesitalgyártókat képviselő spiritsEUROPE. Ez a növekedés elsősorban a vendéglátó- és idegenforgalmi ágazat globálisan történő újbóli megnyílásának, valamint az uniós szeszes italokra az Egyesült Államokban kivetett megtorló vámok felfüggesztésének köszönhető.
A spiritsEUROPE szerint az idei év várhatóan sokkal nagyobb kihívást jelent majd az ágazat számára, mivel a növekvő infláció és az ellátási lánc zavarai hatással lesznek a termelési költségekre és a keresletre Európában és a világ más régióiban.
Pauline Bastidon, a spiritsEUROPE kereskedelmi igazgatója hozzátette: „Az első jelek azt mutatják, hogy ez a pozitív tendencia 2022 első hónapjaiban is folytatódott. Az ellátási lánc zavarai, valamint a nyersanyagok és az energia drámai áremelkedése – amelyet az ukrajnai háború tovább súlyosbított – azonban jelentősen lassíthatják a jövőbeli növekedési kilátásokat.
„Ebben a kihívásokkal teli gazdasági környezetben ágazatunknak új exportlehetőségekre, valamint a főbb kereskedelmi partnerekkel való kapcsolataink stabilitására lesz szüksége.”
A mintegy 3,26 milliárd euró értékű exporttal az USA maradt az uniós szeszes italok legfontosabb exportpiaca. Ezt követte Kína, az Egyesült Királyság és Szingapúr, amely a tágabb ázsiai régió egyik központja.
A csoport azt is hangsúlyozta, hogy a kereskedelmet érintő potenciális akadályok minimalizálásához elengedhetetlen a főbb kereskedelmi partnerekkel való stabil és kiszámítható kapcsolat, beleértve a szabályozási kérdésekben való fokozott együttműködést is.
„A feltörekvő piacokra is összpontosítanunk kell, ahol a jövőbeni növekedés akkor fog megvalósulni, ha sikerül csökkenteni a kereskedelmi akadályokat és a protekcionista intézkedéseket, például Indiában, az ASEAN- és a Mercosur-országokban” – tette hozzá Bastidon.
A spiritsEUROPE felszólította az EU-t, hogy támogassa a vállalatok diverzifikációs erőfeszítéseit, hogy a kereskedelmi tárgyalások és megállapodások, a piacra jutási és végrehajtási erőfeszítések, valamint a promóciós tevékenységek révén növelje ellenálló képességüket a kihívásokkal teli kereskedelmi környezetben. Kiemelte továbbá, hogy a „nyitott és ambiciózus” uniós kereskedelempolitika segíthet megőrizni az európai régiókban gyökerező munkahelyeket, miközben világszerte a magasabb termelési normák és a fenntartható fejlődés motorjaként működik.
Bastidon kifejtette: „A szeszes italok kereskedelme számtalan munkahelyet támogat – különösen a gyakran hátrányos helyzetű vidéki területeken, a földrajzi jelzések lenyűgöző hálózatának köszönhetően. Emellett lehetővé teszi számunkra, hogy a termelési szabványok és a fenntarthatóság tekintetében a legjobb gyakorlatokat exportáljuk – hozzájárulva ezzel a szabványok emelkedéséhez világszerte.”
Kapcsolódó cikkeink
spiritsEUROPE: A földrajzi jelzésekre vonatkozó új szabályok a szeszesital-iparágat védik
A mezőgazdasági termékekre és élelmiszerekre, borokra és szeszes italokra vonatkozó…
Tovább olvasom >Közel 1 millió fogyasztóhoz jutott el a nyáron a Szeszipari Szövetség kampánya
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idén nyáron a zene…
Tovább olvasom >Egyre többen vannak akik felelősen (d)öntve töltik tele a nyarat élményekkel
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idén nyáron a zene…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >