21. századi logisztika és komplex hálózatépítés
Töretlenül fejlődik 1992-től a Kerekes Kft. Kezdetektől a kiszállítás, a logisztika, a vidék ellátása volt és maradt fő küldetésük. A 6 kelet-magyarországi megye területén a legkisebb községekbe is eljutnak kiszállító járműveik, hogy pontosan, megbízhatóan, időre leszállítsák az előző nap megrendelt árut. 1996-ban kezdték meg a Privát-lánc szervezését, amelybe ma már 186 Privát Max és 316 Privát bolt tartozik. A vállalat működéséről és további terveiről Novák Zsolt kereskedelmi igazgatót kérdeztük.
Különleges, a legkorszerűbb technológiákat felvonultató, egyedi megoldásokban, ötletekben gazdag üzleti modellt épített ki az ebesi központú Kerekes Kft.
22 éves történetük a folyamatos fejlődésről tanúskodik. A recepción kifeszített 2 óriás dicsőségmolinó mottója: „Határ a csillagos ég”, amit a felsorolt évszámok, beruházások és események ékesen alátámasztanak. 2004 novemberében költöztek az ebesi telephelyre, ahol a 25 000 m2 területű, modern rendszerekkel és eszközökkel felszerelt raktárbázis mellett a kiszállító és vállalati gépkocsiflotta és a működéshez szükséges teljes szervizháttér, így gumis és vizsgáztató központ is helyet kapott. Ugyanitt található a korszerű irodaház és a hétközben a dolgozók ellátását biztosító, hétvégén rendezvényeket bonyolító étterem is.
– Saját magunk oldunk meg, amit csak lehet, így nem vagyunk kiszolgáltatva külső félnek, magunk ellenőrizzük a minőséget, az árat, a szolgáltatást. Hisszük, hogy ez a legolcsóbb és leghatékonyabb minden területen, legyen szó számítógépes rendszerekről, leaflet monitorról vagy éppen az autók gumicseréjéről. Egy helyen, saját gárdával, csak a mi igényeinkre szabva kapjuk meg a legjobb megoldásokat – vallja Novák Zsolt.
Kályhapor és látványpékség
A válság és a változások ellenére is töretlen növekedés titka a vidék, az ellátási körzet, a vevők és vásárlóik mély ismerete, a sajátosságok figyelembevételének lehetősége, amit a nagy, sztenderdizált, országos rendszerek nem tudnának mérethatékonyan kezelni.
– Nálunk télen a kályhafénypor ugyanolyan fontos választékelem, mint nyáron a légypapír, ősszel az egérirtó, disznóvágáskor az 5 kg-os só és rizs. Mi tudjuk, mi a gersli, vagy hogy Szabolcsban kukoricadarával készítik a töltött káposztát. Ugyanakkor segítjük vevőinket a boltjaik fejlesztésében, hiszen a falusi vásárló is értékeli a szép környezetet, a látványos csemegepultot, légkondicionálást, fotocellás ajtót – mutat rá a végletekre a kereskedelmi igazgató.
Szezontól függően 6500-7000 cikkelemet tartanak készleten, amiben a napi termékek mellett a kereskedelmi eszközök, bútorzatok, gépezetek, így akár a látványpékséghez tartozó kemence és a belevaló fagyos termékkör is beletartoznak.
270 dolgozó ügyködik éjt nappallá téve azon, hogy a kiszállítási jóság 95% felett legyen. Ehhez hozzájárul, hogy 7 számítástechnikust foglalkoztatnak, ebből 5 fő szoftveres, a rendszerekért felelős.
Vonalkódos rendszer segíti a nyilvántartást és a komissiózást. A zsugorfóliázott raklapokat általában tételes áruátvétel nélkül rakja le a sofőr a boltokban, mert a vevők megbíznak a rendszerben, tudják, hogy a legnagyobb fagyban, hóban vagy kánikulában is megérkezik a rendelés, pontosan, megbízhatóan, a megszokott időben. A sofőrök kedvesek, segítőkészek, előzékenyek, ugyanakkor gyorsak és hatékonyak. Mivel sokszor ők a cég arca a vevők felé, ezért rendszeres képzésben részesülnek.
A gépkocsik azonos típusúak, megbízhatók, jól szervizeltek, biztos, hogy még -20 fokban is elindulnak, mivel csak kiszállítás céljából hagyják el a telephelyet.
A munkakörülmények, a környezet európai színvonalú, így természetes, hogy a környékbeliek szívesen dolgoznak a Kerekes Kft.-nél. A fiatalokat fogadják nyári munkára, szezonra, és már ekkor figyelik a tehetséges, szorgalmas, potenciális kollégajelölteket.
A vevőszolgálat egyetlen főből áll, aki az esetleges reklamációk kezelése mellett még számos feladatot ellát, ez is mutatja, hogy kevés a kiszállítási probléma, pedig általában napi 4-500 címre szállítanak.
– Öt képviselő kolléga pedig a boltokat látogatja. Fő feladatuk nem a rendelésfelvétel, hanem a folyamatos kapcsolattartás, segítés, tanácsadás, konzultáció, a fejlesztési, növekedési lehetőségek feltárása, megvalósításának előmozdítása, a vevőink sikeressége érdekében az ötletek, bevált módszerek megosztása – sorolja a kereskedelemmel kapcsolatos feladatokat Novák Zsolt. Azt is hozzáteszi, hogy a jövőben a képviselők létszámának növelését tervezik.
Privát márka és üzletlánc
Közel 20 éve szervezik és építik a Privát- láncot. A kiemelt Privát Max-hálózatba azok a nagyobb alapterületű egységek kerülhetnek be, amelyek legalább havi 10-12 millió forint forgalmat teljesítenek. Számukra havi 2 akciós újságot biztosítanak a vásárlókör igényeinek megfelelő termékekkel.
Az akciós termékek tartása, kihelyezése, az akciós ár kötelező. A normál és Max Privát boltok számára egyaránt fontos a Privát saját márkás termékek választéka is. Ez a jelenleg 540 cikkelem kedvező áron, megfelelő minőségben biztosítja a legkeresettebb fagyasztott, hűtött és szárazárutermékeket. A prémium kínálat pedig a márkás termékekből áll össze.
– Nálunk is van kereslet a minőségi termékekre, hiszen a teljes spektrum, a helyi, nagyon kicsi pénzből élő nyugdíjas és a vállalkozó vagy a doktor néni is meg kell találja, amit vásárolni szeretne. Azt tapasztaljuk, hogy az igazán erős márkáért, ami valódi értéket képvisel a fogyasztó számára, hajlandók megfizetni a magasabb árat és nyitottak a promóciókra is – hangsúlyozza Novák Zsolt.
Tavaly a foci vb-hez kapcsolódóan a Privát hálózatban pontgyűjtő hűségakció keretében Fifa focilabdát lehetett kapni. A kezdeti, visszafogott várakozásokat messze felülmúlta a vásárlók érdeklődése, a legyártott labdamennyiség már az első héten elfogyott, és még kétszer kellett utánrendelni. A jó időben, jól kitalált, vonzó ajándékkal csábító promóció tehát célba talált, jelentős forgalomnövekedést eredményezett a bolttulajdonosoknak.
Mindig kikérik a vevőik véleményét, a képviselőkön keresztül és személyes találkozók alkalmával. Évente rendeznek partnertalálkozót, de a legnagyobb 100 vevőt többször is összehívják, hiszen ők szívesen osztják meg tapasztalataikat, kétségeiket vagy sikereiket egymással és a Kerekes Kft.-vel. Többen 1 bolt tulajdonosaként, kényszervállalkozóként kezdték működésüket és mára már 5-6 üzletet is üzemeltetnek a Kerekes Kft. támogatásának is köszönhetően.
A dohányáru kiesésének pótlására is van ötletük. A Kerekes Kft. a hűtötthús-kategória választékba emelését, húspult létesítését vagy a csemegepult megszépítését javasolja, ami igazolja is az elvárásokat. Arra is felhívják a figyelmet, hogy a dolgozók kiválasztásán, viselkedésén, kedvességén és szakértelmén akár 20% forgalomkiesés vagy -növekedés is múlhat.
Novák Zsolt arra biztatja a bolttulajdonosokat, hogy környezetükben aktív társadalmi szereplők legyenek, felelősséget vállaljanak, álljanak oda a helyi jó ügyek mellé, így is növeljék ismertségüket, kedveltségüket.(x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >