125 liter ásványvizet ittunk tavaly fejenként
A nagy meleg jelentősen megnöveli az alkoholmentes italok iránti keresletet, ekkor az ásványvíz fogyasztása akár duplájára, a gyümölcsleveké és üdítőitaloké pedig másfélszeresére is emelkedik a napi átlaghoz képest – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI megkeresésére.
Bikfalvi Istvánné elmondta, hogy 2017-ben az ásványvíz fogyasztása Magyarországon fejenként 125 liter volt átlagosan, míg a különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcslevek fogyasztása személyenként 26,6 litert, az ízesített víz és szénsavas üdítőital fogyasztása 77,4 litert tett ki.
Hozzátette, az alkoholmentes italok fogyasztása 12,5 százalékkal nőtt tavaly 2016-hoz képest. Ezen belül az ásványvíz fogyasztás 3,5 százalékkal, a különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcsleveké 5 százalékkal, az ízesített víz és szénsavas üdítőitaloké pedig 16 százalékkal emelkedett.
A szövetség titkára kiemelte, hogy az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után -, 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is folytatódott. A trendforduló okát a szövetség a fogyasztásnak a korábbi évekre való visszarendeződésében látja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >6-os pakk, 2024 – A nap képe
A kanadai sziklagleccserből származó Rök víz arculatához a fenntarthatóság gondolata…
Tovább olvasom >Ilyenek most az ásványvíz fogyasztási szokások Magyarországon
A nyári hónapokban az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnő Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >