10 milliárd forint értékű élelmiszerrel segítette a rászorulókat 2022-ben a Magyar Élelmiszerbank Egyesület
Összesen 239 ezer nélkülöző ember részesült azokból a lejáratközeli, illetve csomagolási hibás termékekből, amiket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület áruházakból és gyártóktól gyűjtött össze 2022-ben. 2022-ben másfélszeresére növeltük az élelmiszermentő kapacitásainkat, hogy lépést tudjunk tartani a növekvő rászorulói igényekkel. Önkénteseink segítségére támaszkodva 2023-ban még több adományt szeretnénk célba juttatni.

A környezetterhelés így kisebb
A Magyar Élelmiszerbank Egyesületet néhány jóbarát hozta létre 2005 augusztusában azzal a céllal, hogy összegyűjtsék a kereskedelemben feleslegessé vált élelmiszereket, és nehézsorsú emberekhez juttassák azokat. Az Egyesületünk elsősorban lejáratközeli, csomagolási hibás, valamint promóciókból és ünnepi kínálatokból visszamaradt termékeket kutat fel, hogy azok a hulladékégető helyett inkább rászorulók asztalára kerüljenek. Az élelmiszermentéssel ráadásul megelőzhetjük a feleslegek megsemmisítésével járó környezetterhelést is, és a termékek előállításába fektetett energia sem vész kárba.
Az Élelmiszerbank az évek során az ország egyik legnagyobb hatású jótékonysági szervezetévé nőtte ki magát. Tizennyolc év alatt majdnem 100 millió kilogramm élelmiszert mentettünk meg és juttattunk nehézsorsú emberekhez – mindezt a kezdetektől fogva nonprofit alapon, adományokból működtetve, túlnyomórészt önkéntesek munkájára és karitatív szervezetek közreműködésére támaszkodva.
Kapcsolódó cikkeink
Országossá bővült a Lidl élelmiszermentő akciója
A Lidl Magyarország „Mentsük meg!” élelmiszermentő csomagjai már mind a…
Tovább olvasom >Vásárlóival közösen támogatott rászorulókat az ALDI
Az ALDI számára kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás, amelynek meghatározó…
Tovább olvasom >Tavaly több mint 600 millió forintnyi adománnyal segített a PENNY!
Az adományozások terén is mozgalmas évet zárt 2022-ben a PENNY.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén is erős húsvéti forgalomra számít a SPAR
A SPAR Magyarország felkészült a húsvéti ünnepekre: a korábbinál is…
Tovább olvasom >Rövid távon a fizetés, hosszú távon az egyensúly a legfőbb munkavállalói igény
A Boston Consulting Group (BCG) globális, többek között a Profession.hu bevonásával…
Tovább olvasom >Megtört az ivóvízfogyasztás csökkenő trendje Magyarországon
Az elmúlt években megfordult Magyarországon a lakossági ivóvízfogyasztás csökkenő trendje,…
Tovább olvasom >