10 milliárd forint értékű élelmiszerrel segítette a rászorulókat 2022-ben a Magyar Élelmiszerbank Egyesület
Összesen 239 ezer nélkülöző ember részesült azokból a lejáratközeli, illetve csomagolási hibás termékekből, amiket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület áruházakból és gyártóktól gyűjtött össze 2022-ben. 2022-ben másfélszeresére növeltük az élelmiszermentő kapacitásainkat, hogy lépést tudjunk tartani a növekvő rászorulói igényekkel. Önkénteseink segítségére támaszkodva 2023-ban még több adományt szeretnénk célba juttatni.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesületet néhány jóbarát hozta létre 2005 augusztusában azzal a céllal, hogy összegyűjtsék a kereskedelemben feleslegessé vált élelmiszereket, és nehézsorsú emberekhez juttassák azokat. Az Egyesületünk elsősorban lejáratközeli, csomagolási hibás, valamint promóciókból és ünnepi kínálatokból visszamaradt termékeket kutat fel, hogy azok a hulladékégető helyett inkább rászorulók asztalára kerüljenek. Az élelmiszermentéssel ráadásul megelőzhetjük a feleslegek megsemmisítésével járó környezetterhelést is, és a termékek előállításába fektetett energia sem vész kárba.
Az Élelmiszerbank az évek során az ország egyik legnagyobb hatású jótékonysági szervezetévé nőtte ki magát. Tizennyolc év alatt majdnem 100 millió kilogramm élelmiszert mentettünk meg és juttattunk nehézsorsú emberekhez – mindezt a kezdetektől fogva nonprofit alapon, adományokból működtetve, túlnyomórészt önkéntesek munkájára és karitatív szervezetek közreműködésére támaszkodva.
Kapcsolódó cikkeink
Hello Balatonföldvár! Már Somogy vármegye mind a 7 Tesco áruháza hozzájárul a környékbeli rászorulók élelmezéséhez
Március 25-én a balatonföldvári Tesco Expresszben is elindult az élelmiszermentés,…
Tovább olvasom >Tízmillió kiló élelmiszer-adomány
Tízmillió kiló lejáratközeli és csomagolási hibás élelmiszert mentett meg a…
Tovább olvasom >Tavaly több mint 700 millió forint értékben adományozott az Auchan
2023-ban több mint 700 millió forint értékű támogatást biztosított az Auchan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >