The European Commission has launched an investigation in the advertising tax case
The European Commission launched a so-called in-depth investigation in the case of the advertising tax that was introduced last year in Hungary – the EC announced on Thursday in Brussels.
The European Commission would like to determine whether the advertisement tax complies with the European Union rules. The EC suspects that the 0 to 50 percent selective progressive tax rate can create an unfair competitive advantage to certain companies.
In a separate decision, the EC said it prohibited Hungary from applying the progressive rates, in a “suspension injunction”, until its assessment is finished. (Konsiczky Zoltán, MTI)
Related news
Soybean prices down 13 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU sugar imports fall
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU proposes safeguards to protect EU farmers under Mercosur agreement
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
What is the optimal protein-fat-carbohydrate intake?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Get ready to face it!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >ifo: Business sentiment improved in Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

