Conad Centro Nord Launches Virtual Avatar To Assist Shoppers
Italian supermarket chain Conad Centro Nord is to launch a virtual avatar that interacts with customers, telling the supply chain story of a number of its products.
The virtual avatar is the result of a project created by a team of six students from the University of Florence, reports Brescia Today.
The virtual avatar is able to tell consumers the story of selected Conad-branded products, also answering questions that shoppers may have.
Customers, scanning the QR Codes on product packaging, will be able to access information about the supply chain (supplier, breeder or grower, up to the final transport), presented in a simple and engaging way.
ESM
Related news
Customer experience and sustainable solutions: PENNY’s successful year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >IGD’s Online Retail Trends Report 2025: Online grocery leading the charge as the fastest growing channel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Shoppers buy more spontaneously and pay less attention to promotions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Invisible risk in the chain: microplastics in the food industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GKI confidence index reaches 4-month high in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Euromonitor International unveils Global Consumer Trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
