A vártnál jobban bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban májusban, a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett kimutatása szerint a kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 4,8 százalékkal növekedett tavaly májushoz képest. Elemzők 2,6 százalékos emelkedésre számítottak az áprilisban mért 0,4 százalékos csökkenés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 6,3 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly májusban 24 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva májusban a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 0,5 százalékkal, nominálértéken pedig 0,3 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.
Elemzők reálértéken 0,3 százalékos havi növekedésre számítottak az áprilisi 0,2 százalékos csökkenés után.
Az idei év első öt hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képet.
Tavaly egész évben 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom reálértékben és 2,2 százalékkal nominálisan 2015-höz képest. A német kiskereskedelmi forgalom így tavaly már sorban a hetedik éve emelkedett mind reálértékben, mind nominálisan.
A májusi adatok is alátámasztani látszanak azokat a várakozásokat, miszerint a fogyasztás lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje idén annak köszönhetően, hogy rekordmagasságba emelkedett a foglalkoztatottság, biztosabbá váltak a munkahelyek, emelkedtek a reálbérek és rendkívül alacsony szinten maradtak a hitelfelvételi költségek.
A GfK piackutató intézet csütörtökön közölte, hogy közel tizenhat éves csúcsra emelkedett a fogyasztói hangulatindexe júniusban Németországban. A fogyasztói hangulatot elsősorban a lakosság növekvő jövedelmi várakozásai repítették csúcsra, de a vásárlási hajlandóság is történelmi csúcsot ért el.
A GfK arra számít, hogy a lakossági fogyasztás 1,5 százalékkal növekszik idén Németországban. (MTI)
Related news
István Nagy: Hungarian melon season starts with good quality melons
Compared to last year, the volume of melon imports has…
Read more >German retail sales growth slowed more than expected in May
Retail sales in Germany slowed more than analysts had expected…
Read more >The consumer protection authority also checks watermelons during the summer period
The National Trade and Consumer Protection Authority (NKFH) and experts…
Read more >Related news
What makes us add the product to the cart – research
The latest joint research by PwC and Publicis Groupe Hungary…
Read more >Energy drinks are now legal: what every shopkeeper should know
New regulations on the sale of energy drinks came into…
Read more >The prices of household and hygiene products can also be tracked in the Price Watch
The online Price Monitoring System operated by the Hungarian Competition…
Read more >