A vártnál jobban bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban májusban, a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett kimutatása szerint a kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 4,8 százalékkal növekedett tavaly májushoz képest. Elemzők 2,6 százalékos emelkedésre számítottak az áprilisban mért 0,4 százalékos csökkenés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 6,3 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly májusban 24 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva májusban a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 0,5 százalékkal, nominálértéken pedig 0,3 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.
Elemzők reálértéken 0,3 százalékos havi növekedésre számítottak az áprilisi 0,2 százalékos csökkenés után.
Az idei év első öt hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képet.
Tavaly egész évben 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom reálértékben és 2,2 százalékkal nominálisan 2015-höz képest. A német kiskereskedelmi forgalom így tavaly már sorban a hetedik éve emelkedett mind reálértékben, mind nominálisan.
A májusi adatok is alátámasztani látszanak azokat a várakozásokat, miszerint a fogyasztás lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje idén annak köszönhetően, hogy rekordmagasságba emelkedett a foglalkoztatottság, biztosabbá váltak a munkahelyek, emelkedtek a reálbérek és rendkívül alacsony szinten maradtak a hitelfelvételi költségek.
A GfK piackutató intézet csütörtökön közölte, hogy közel tizenhat éves csúcsra emelkedett a fogyasztói hangulatindexe júniusban Németországban. A fogyasztói hangulatot elsősorban a lakosság növekvő jövedelmi várakozásai repítették csúcsra, de a vásárlási hajlandóság is történelmi csúcsot ért el.
A GfK arra számít, hogy a lakossági fogyasztás 1,5 százalékkal növekszik idén Németországban. (MTI)
Related news
Vegan barbecues will cost more in Germany this year
In Germany the price of vegan grilling products grew by…
Read more >Campari Rolls Out Animated LED Shelf Displays in Germany to Boost Sales
Italian spirits brand Campari is launching animated LED shelf displays…
Read more >Vegdog Raises €9 Million To Expand Vegan Dog Food Business Across Europe
Munich-based vegan dog food producer Vegdog has secured €9 million…
Read more >Related news
FAO food price index fell in May
The benchmark global food price index fell in May from…
Read more >Eurozone retail sales rise in April
Retail sales in the eurozone and the European Union increased…
Read more >Consumers can look forward to “pick-your-own” sales this year as well
Although this spring’s weather was not kind to fruit growing,…
Read more >