Ultra-processed = Ultra-problematic?
The latest research by Innova Market Insights has found that only 36% of North American consumers consciously limit ingredients considered unhealthy in their diet.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/10.
Although ultra-processed foods and certain additives are becoming increasingly prominent in public discourse, purchasing decisions continue to be driven primarily by price and taste. 41% of respondents choose ultra-processed foods for these very reasons.
Related news
Recent research: Hungarians believe these are essential parts of Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Körkörös.hu: Plastic could still cover the ocean surface in a hundred years
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU tax on ultra-processed foods and alcoholic beverages could come – EU’s first cardiovascular action plan is being prepared
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Despite the peak in visitors, food truck operators earned less this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How to get free beers at the trendiest places in Budapest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The British Cider Salon’s next stop is Pécs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
