Újabb digitalizációs robbanás fenyeget
Az elmúlt 15 évben több, mint 760 százalékkal nőtt az internet-felhasználók száma, világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több, mint három-milliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.
A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több, mint 30 órát.
Mivel telik az idő az éterben?
A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online-vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a.
„Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója, e-shopszakértő. – Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez.”
Mit vásárolunk online?
A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home decor, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók onlinetérben való jelenlétében vannak.
„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei – mondta Irina. – Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend” – tette hozzá a szakértő.
Related news
Food waste reduction a key ESG priority for 70% of consumers
Some 70% of consumers believe retailers should focus their ESG…
Read more >Retailers fight customer churn with loyalty programs
Two-thirds of retailers offer loyalty programs, Salesforce found. Rewards play…
Read more >Related news
Easter long weekend: this is how store opening hours will be in 2025
Easter this year will bring significant changes to the opening…
Read more >Eurozone industrial production exceeded expectations in February
Eurozone industrial production rose more than expected in February, both…
Read more >Róbert Zsigó: the average effect of margin stops is almost twenty percent
As a result of the introduction of the margin freeze,…
Read more >