Újabb digitalizációs robbanás fenyeget
Az elmúlt 15 évben több, mint 760 százalékkal nőtt az internet-felhasználók száma, világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több, mint három-milliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.
A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több, mint 30 órát.
Mivel telik az idő az éterben?
A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online-vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a.
„Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója, e-shopszakértő. – Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez.”
Mit vásárolunk online?
A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home decor, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók onlinetérben való jelenlétében vannak.
„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei – mondta Irina. – Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend” – tette hozzá a szakértő.
Related news
IKEA Hungary invested more than 5.2 billion forints in price reductions in the 2024 financial year in the name of affordability
In the 2024 financial year, IKEA Hungary invested nearly 12…
Read more >Nearly €6 Billion in GDPR Fines Since 2018
According to the latest DLA Piper report in 2024, EU…
Read more >Young People Believe Everything AI Says
Almost all Gen Z youths use artificial intelligence (AI), but…
Read more >Related news
KSH: in January, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by 5.5 percent on average
Compared to January 2024, food prices increased by 6.0 percent,…
Read more >Márton Nagy: high food inflation is unacceptable, the government is ready to take action with all means to protect families
According to Márton Nagy, high food inflation is unacceptable, and…
Read more >NGM spokesperson: prices were already corrected in the last days of January
According to the Central Statistical Office (KSH), in January 2025,…
Read more >