Újabb digitalizációs robbanás fenyeget
Az elmúlt 15 évben több, mint 760 százalékkal nőtt az internet-felhasználók száma, világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több, mint három-milliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.
A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több, mint 30 órát.
Mivel telik az idő az éterben?
A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online-vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a.
„Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója, e-shopszakértő. – Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez.”
Mit vásárolunk online?
A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home decor, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók onlinetérben való jelenlétében vannak.
„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei – mondta Irina. – Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend” – tette hozzá a szakértő.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Továbbra is kedvelik a fogyasztók a sokcsatornás vásárlást
Az amerikai fogyasztók közel háromnegyede választja az omnichannel vásárlást. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Grant Thornton felmérés: Rugalmasság és befogadó munkakörnyezet segíthet megtartani a számviteleseket
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >