Oatly’s new strategy for boosting demand for plant-based milk in the US
Oatly plans to give new impetus to the plant-based milk market in the United States with a campaign.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/6-7.
The Swedish oat milk producer intends to use a comprehensive action plan to appeal to Generation Z, which is sensitive to sustainability and health consciousness. Although Oatly’s sales grew by 9.2% globally in the first quarter of the year (driven by growth in Europe and China), the brand suffered a 10.9% sales drop in North America. //
Related news
European Parliament votes in favor of “veggie burger ban”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon Launches New Private-Label Food Brand In The US
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Shopping habits of Generation Z
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Inflation: stagnation instead of expected increase – 4.3% annual rate, 3.9% core inflation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl Hungary received a prestigious professional recognition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Spar expanded its store network with an investment of 1.7 billion forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >