Új, növényi alapú termékcsaládot indít útjára a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn új, saját márkás, növényi alapú termékekből álló termékcsaládot vezetett be a piacra AH Terra néven abbéli törekvésében, hogy az állati fehérjékről a növényi fehérjékre való áttéréssel járuljon hozzá az élelmiszerrendszer fenntarthatóságához.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Jelenleg az Albert Heijn által értékesített fehérjetermékek 44%-a növényi alapú. A kiskereskedő célja, hogy ezt az arányt 2025-re 50%-ra, 2030-ra pedig 60%-ra növelje.
Az AH Terra mintegy 200 növényi alapú terméket foglal majd magába a kávétól a humuszon és a növényi kencéken át a növényi alapú sajtokig és húskészítményekig, húshelyettesítőkig, valamint a növényi alapú majonézig, margarinig, snackekig és növényi garnélarákig.
Az Albert Heijn ezzel az új választékkal a flexitáriánusokat kívánja megszólítani azt igyekezve elérni, hogy gyakrabban válasszanak növényi alapú termékeket.
A növényi alapú élelmiszerek gyakran alacsonyabb károsanyag-kibocsátással készülnek, mint az állati termékek, és előállításukhoz kevesebb földre és vízre van szükség.
A kiskereskedő úgy véli, hogy a növényi fehérjék előállítása könnyen fokozható a világ növekvő népességének élelmezése érdekében. //
Related news
Is something missing?
Last November the National Association of Plant Based Food Manufacturers…
Read more >World’s biggest dairy company rolls out plant-based brand
Lactalis has launched a new plant-based brand called “Enjoy!”. The…
Read more >Poor Brazilian harvest makes orange juice even more expensive
Brazil is the world’s largest orange juice producer and the…
Read more >Related news
Private brands make record gains in first half of year
Private label products reached new heights in the first half…
Read more >Müller updates packaging to increase accessibility for blind shoppers
Müller is updating the packaging of all branded products with…
Read more >Auchan has appointed a new product director
From July 1, László Varga will perform the duties of…
Read more >