A lakossági fogyasztás zuhanására számítanak Ausztriában
Több mint nyolcmilliárd euróval csökkenhetnek az idén a lakossági fogyasztási kiadások Ausztriában a koronavírus-járvány miatt az osztrák Wifo gazdaságkutató intézet prognózisa szerint.
Jürgen Bierbaumer-Polly, a Wifo közgazdászának a számításai szerint a belföldi lakosság fogyasztási kiadásai 5,5 milliárd euróval, a külföldi vendégeké pedig 2,9 milliárd euróval csökkenhet az idén.
A Wifo közgazdásza hathetes, április végéig tartó vesztegzárral számol prognózisában, majd az üzletek részleges nyitva tartását feltételezi májusra, a normális üzletmenet visszaállítását pedig júniusra. Megjegyzi ugyanakkor, hogy “a koronavírus-krízis miatt meghozott intézkedések gazdasági következményeit egzakt módon egyelőre nehéz lenne modellezni”. Az azonban már most is látható – tette hozzá -, hogy “a fogyasztási oldalról az elmúlt évtized legnagyobb sokkja érte a gazdaságot”.
A nominális lakossági fogyasztás 2019-ben 206 milliárd euróra rúgott Ausztriában, több mint a felét adva a bruttó hazai terméknek. (MTI)
Related news
Wholesale prices in Austria fell in April
Wholesale prices in Austria fell both month-on-month and year-on-year in…
Read more >Strict regulations and measures remain in place due to the COVID-19 virus
The National Food Chain Safety Office (Nébih) draws attention to…
Read more >Food and non-alcoholic beverage price increases continue to accelerate in Austria
In Austria, the annual rate of consumer price inflation slowed…
Read more >Related news
Viktor Orbán: we will introduce margin reduction for new products as well, if necessary
The margin regulation must be maintained because people must be…
Read more >The domestic gin market is on the rise – According to SPAR, customers are increasingly aware and open to Hungarian brands
Gin sales have grown spectacularly in Hungarian retail in recent…
Read more >Healthy meat products rich in fiber and protein have been developed in Debrecen
A new product line consisting of health-promoting, fiber- and protein-rich…
Read more >