Tesco, OLIO Partnership Saves Millions Of Meals From Wastage
A partnership between Tesco and food sharing app OLIO in the UK has saved more than five million meals from wastage in the past year, the retailer has said.
In August of last year, Tesco became the first supermarket to partner with the food sharing app to distribute fit-for-consumption, unsold food to people in need.
More than 72,000 people benefitted from around 5.6 million meals distributed through this partnership over the course of the year.
ESM
Related news
Eurostat: nearly 130 kilograms of food per capita was wasted in the EU in 2023
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tesco gives 57 million forints to projects supporting the future of local youth and communities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Food is everything to us” – says Tesco’s new campaign focusing on excellent ingredients
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
New food certification for products free from ultra-processed ingredients
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: once again Hungary’s best sustainability bank
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
 
                     
                     
                     
					 
					 
					