Tesco lowers the sugar content of its soft drinks
Tesco has significantly reduced the sugar content of its 42 private label soft drinks: from October Tesco stores only sell soft drinks with maximum 5g sugar per 100ml. Thanks to this step, the retailer’s soft drink range in Central Europe is made using 4,100 tons less sugar in a year; the calorie content of these products decreased by 24 percent – informed Jamie Walker, Tesco’s product director in Europe. //
Related news
Tesco joins the race for pension voucher shoppers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Five microtrends rewriting green claim strategies
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The winning projects of Tesco’s competition supporting children, young people and local communities can start with the start of school – nearly 2 million people voted for them
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A new investor arrives at Real Nature Kft. – in the name of stability and growth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The start of school brought the second strongest week in the history of Kifli.hu
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl continues its partnership with the UEFA Europa League and the UEFA Conference League
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >