Consumers want snacks with natural flavours and ingredients
An international survey on sweets and salty snacks found that three quarters of consumers want products with natural flavours and ingredients – these characteristics are more important to them than the calorie, salt or sugar content. Intersnack’s Gábor Szabó told us that the snacks sold in Hungarian stores are in line with international trends, for instance one third of potato crisp sales are realised by low-salt products. The European salty snack market expanded by 2.9 percent last year (sales of various nuts rose by 4.6 percent). Hungary’s per capita snack consumption is 2.4kg, much less than the 3.6kg European average.
Related news
DIJO Tortilla chips and Salsa in multiple flavours
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Salt war in Ukraine: three years after the loss of Soledar, the country remains dependent on imports
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The premium snacking trend is also gaining momentum in Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
GfK study: This is how European commercial purchasing power has changed in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Analyst commentary: when is an interest rate cut expected?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >These are the biggest misconceptions about protein consumption
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >