Természetes ízeket és összetevőket várnak el a snackektől
Nem kérnek a fogyasztók a mesterséges színezékkel, tartósítószerrel készült termékekből, derült ki egy, a nemzetközi snackpiacot felmérő kutatásból, amelyben egyaránt vizsgálták az édességek és a sós termékek iránti vevői elvárásokat.
A vásárlók háromnegyede természetes ízeket és összetevőket vár a gyártóktól, ezt fontosabbnak tartják, mint a termékek kalória-, só- vagy cukortartalmát. A világ szinte minden táján az édességek voltak a legnépszerűbb snackek 2014-ben, ez alól csak Észak-Amerika lett a kivétel, ahol az első helyen zártak a sós termékek.
„A nemzetközi trendbe illeszkedve a hazánkban kapható ropogtatnivalók is egyre természetesebbek és kímélőbbek: a burgonyachips piacának egyharmadát már alacsony sótartalmú termékek adják” – kommentálta az eredményeket az Intersnack részéről Szabó
Gábor.
Az európai sóssnack-piac az elmúlt évben 2,9 százalékkal bővült, a legnagyobb mértékben – 4,6 százalékkal – a magvak fogyasztása nőtt. A ropik, perecek, krékerek a többi snackféleségtől kissé lemaradva csak 1,9 százalékkal voltak népszerűbbek, mint az előző évben. Ha pedig a kemencében sült, kizárólag természetes összetevőkből készült, sócsökkentett vagy más módon kímélőbbé tett termékeket is figyelembe vesszük, akkor itt egyenesen 20 százalékos bővülésről beszélhetünk, amely messze meghaladja a teljes chipspiac 2,4 százalékos növekedését.
A 3,6 kg-os európai átlagtól lényegesen elmarad a 2,4 kg-os egy főre jutó magyar snackfogyasztás, nálunk kevesebb sós snacket csak a románok, bolgárok és a baltiak esznek.
Kapcsolódó cikkeink
Érdemes sóhelyettesítőket használni
Egy friss kutatás szerint a sóhelyettesítők használata jelentős előnyökkel járhat…
Tovább olvasom >Módosítja a Mondelez a SnackFutures küldetését
A Mondelez International újraszervezte SnackFutures egységét annak érdekében, hogy a…
Tovább olvasom >A Pringles úgy fogy, mintha ingyen lenne
A Kellanova vállalat a Pringles iránti globális kereslet dinamikus növekedése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd Németországban
Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd a Karlsruhe közelében…
Tovább olvasom >Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >