Természetes ízeket és összetevőket várnak el a snackektől

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 27. 10:14

Nem kérnek a fogyasztók a mesterséges színezékkel, tartósítószerrel készült termékekből, derült ki egy, a nemzetközi snackpiacot felmérő kutatásból, amelyben egyaránt vizsgálták az édességek és a sós termékek iránti vevői elvárásokat.

sós snack

A vásárlók háromnegyede természetes ízeket és összetevőket vár a gyártóktól, ezt fontosabbnak tartják, mint a termékek kalória-, só- vagy cukortartalmát. A világ szinte minden táján az édességek voltak a legnépszerűbb snackek 2014-ben, ez alól csak Észak-Amerika lett a kivétel, ahol az első helyen zártak a sós termékek.

„A nemzetközi trendbe illeszkedve a hazánkban kapható ropogtatnivalók is egyre természetesebbek és kímélőbbek: a burgonyachips piacának egyharmadát már alacsony sótartalmú termékek adják” – kommentálta az eredményeket az Intersnack részéről Szabó
Gábor.

Az európai sóssnack-piac az elmúlt évben 2,9 százalékkal bővült, a legnagyobb mértékben – 4,6 százalékkal – a magvak fogyasztása nőtt. A ropik, perecek, krékerek a többi snackféleségtől kissé lemaradva csak 1,9 százalékkal voltak népszerűbbek, mint az előző évben. Ha pedig a kemencében sült, kizárólag természetes összetevőkből készült, sócsökkentett vagy más módon kímélőbbé tett termékeket is figyelembe vesszük, akkor itt egyenesen 20 százalékos bővülésről beszélhetünk, amely messze meghaladja a teljes chipspiac 2,4 százalékos növekedését.

A 3,6 kg-os európai átlagtól lényegesen elmarad a 2,4 kg-os egy főre jutó magyar snackfogyasztás, nálunk kevesebb sós snacket csak a románok, bolgárok és a baltiak esznek.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink