Milk sales at the supermarket chains
According to Világgazdaság, the Nielsen reported that the milk category within the sales of the chain of stores reached a turnover of 38.5 billion forints in the hypermarkets and supermarkets between December 2016 and November 2017, equivalent to 193 million liters of milk.
The market researcher also reported that although in value, growth was 9 percent compared to the same period of last year, a 5 percent drop occured in volume. The survey does not cover small shops, however, hypermarkets and supermarkets rule 51 percent and 49 percent of UHT or ESL and fresh milk sales. (vg.hu, Gyöngyösi Balázs)
Related news
Irish delicacy named world’s best unsalted butter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cottage cheese is back: the American dairy industry is booming again
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Fresh milk sales have turned into losses – GVH graph highlights
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Greek investor received a red light: the future of Alföldi Tej is uncertain
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >