Manufacturers of sweets are expecting the same amount of traffic as last year
The Association of the Hungarian Confectionery Manufacturers (MÉSZ) expects a similar Easter traffic as in last year, Sánta Sándor, chairman of the association told MTI.
The association referred to the latest figures from Nielsen: Hungarians bought 900 tons of chocolate figurines in last year’s Easter season, which an increase of 20 percent in 2016. The price revenue from seasonal sweets increased by 28 percent last year, compared to the previous year, reaching 4.5 billion forints.
Related news
Energy drinks are now legal: what every shopkeeper should know
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sweet euphoria in Cologne
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian confectionery industry: balancing between challenges and opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Inflation: stagnation instead of expected increase – 4.3% annual rate, 3.9% core inflation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >HEINEKEN Hungária’s “Net Zero Production” carbon reduction program won an award
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: every second employee struggles with stress, this is how we can protect ourselves against burnout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >