Manufacturers of sweets are expecting the same amount of traffic as last year
The Association of the Hungarian Confectionery Manufacturers (MÉSZ) expects a similar Easter traffic as in last year, Sánta Sándor, chairman of the association told MTI.
The association referred to the latest figures from Nielsen: Hungarians bought 900 tons of chocolate figurines in last year’s Easter season, which an increase of 20 percent in 2016. The price revenue from seasonal sweets increased by 28 percent last year, compared to the previous year, reaching 4.5 billion forints.
Related news
Halloween Fuels Pumpkin And Sweet Sales In Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Energy drinks are now legal: what every shopkeeper should know
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sweet euphoria in Cologne
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Monster takes on Alani Nu with female-focused energy drink
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Top Employers Hungary: for the first time this year, the best workplaces can be found by industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >As COP30 Ends, Energy Experts Say Summit Overlooked Fastest Way to Cut Energy Waste in Buildings
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

