Manufacturers of sweets are expecting the same amount of traffic as last year
The Association of the Hungarian Confectionery Manufacturers (MÉSZ) expects a similar Easter traffic as in last year, Sánta Sándor, chairman of the association told MTI.
The association referred to the latest figures from Nielsen: Hungarians bought 900 tons of chocolate figurines in last year’s Easter season, which an increase of 20 percent in 2016. The price revenue from seasonal sweets increased by 28 percent last year, compared to the previous year, reaching 4.5 billion forints.
Related news
Energy drinks are now legal: what every shopkeeper should know
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sweet euphoria in Cologne
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian confectionery industry: balancing between challenges and opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarians say food waste is as big a problem as climate change
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Candle exports from Hungary to increase between 2020 and 2024
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: the foreign trade surplus in goods was 589 million euros in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
