Lidl UK’s plant-based sales are booming
In 2025 Lidl UK realised a 694% annual sales growth with its private label meat-free and plant-based dairy products, exceeding its 400% target by far.

Since the beginning of the year, the discount retailer has sold more than 1,400 tons of legumes, seeds, and grains
This article is available for reading in Trade magazin 2025/10.
Lidl UK continues to expand its selection to meet the needs of flexitarians, vegans and vegetarians. The company’s goal is for plant-based proteins to account for 25% of all protein sales by 2030.
Related news
Coface: These are the largest companies in the region – Mol slipped one step back, Lidl’s daughters made a big move
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl also supported the Food Bank
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl Unveils Ireland’s First Net-Zero Supermarket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarians are spending 26 percent more on Christmas this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coface: These are the largest companies in the region – Mol slipped one step back, Lidl’s daughters made a big move
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Autumn flavors from Korea and the art of fermentation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

