Trademagazin > News and articles > Market News > A campaign to promote french fries has started in Belgium
A campaign to promote french fries has started in Belgium
🎧 Hallgasd a cikket:
Local NGOs in Belgium have launched a campaign to boost the consumption the country’s symbolic french fries in order to save some 750,000 tonnes of potatoes that are at risk of being thrown away.
Romain Cools, secretary general of Belgian potato industry body Belgapom, told CNBC potato producers faced a long-term crisis.
The significant surplus of potatoes was driven by a fall in demand, caused by emergency measures ordered by the Belgian government in mid-March to close restaurants, bars and canteens. (MTI)
Related news
Belgium’s Colruyt Group launches data protection initiative
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Temu expands European delivery network
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Colruyt expands health offering with self-testing kits
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
More related news >
Related news
Hungarian Product is 20 years old – a reliable compass in the domestic FMCG sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KPMG CEO Outlook 2025: replanned trust
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sunday lockdowns may return in Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

