Trademagazin > News and articles > Market News > A campaign to promote french fries has started in Belgium
A campaign to promote french fries has started in Belgium
🎧 Hallgasd a cikket:
Local NGOs in Belgium have launched a campaign to boost the consumption the country’s symbolic french fries in order to save some 750,000 tonnes of potatoes that are at risk of being thrown away.
Romain Cools, secretary general of Belgian potato industry body Belgapom, told CNBC potato producers faced a long-term crisis.
The significant surplus of potatoes was driven by a fall in demand, caused by emergency measures ordered by the Belgian government in mid-March to close restaurants, bars and canteens. (MTI)
Related news
Successful first vintage for Colruyt Group
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Campaign for self-identity
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl launches new international campaign with a clear message
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
More related news >
Related news
Metro opens new logistics centre near Bucharest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Müller expands use of AI for shelf placement and pricing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon Launches New Private-Label Food Brand In The US
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >