Saját márkás tej hódít el értékesítést az Arla Foodstól
Csökkentette éves árbevételére vonatkozó várakozását az Arla Foods a kereslet saját márkás tejtermékek felé tolódása okán csökkenő tejárak miatt. A dániai székhelyű vállalatra a növekvő termelési volumen és a csökkenő fogyasztói eladások miatti árcsökkenés, valamint a megemelkedett alapanyag-, csomagolási és energiaköltségek is hatottak.
Az Arla legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, ahol mintegy 2000 gazdálkodója van, a nettó árbevétel 16,9%-kal 1,37 milliárd fontra emelkedett a márkás termékek értékesítésének visszaesése mellett. A vásárlókat a megélhetési válság közepette támogatandó, az Arla csökkentette a Lurpak termékek árait és kiszerelésméretét.
A cég emellett két hónappal ezelőtt további áremelésekre és „tejtermelési válságra” figyelmeztetett a kínzó munkaerőhiány miatt: egy a gazdák körében végzett felmérés szerint többségük 2019-hez képest nehezebben talál munkaerőt, aminek okát az Arla a munkavállalók szabad mozgásának Brexittel való megszűnésében látja.
Related news
Makro Spain expands private label offering
Makro added 406 new private label products to its assortment…
Read more >Kaufland Launches Own-Brand Products Made With Cocoa-Free Chocolate
German retailer Kaufland has launched its first own-brand products made…
Read more >How Lidl US is revamping its meat department
The discount grocery chain has unveiled its first fresh meat…
Read more >Related news
Walmart to bring fast-casual hot dog restaurant to 6 stores
The retailer has partnered with Wienerschnitzel, marking its latest move…
Read more >Sour cherries will be an expensive treat this year – the harvest is at a historic low
This year’s sour cherry season is facing unprecedented tension: the…
Read more >Szallas.hu: Lake Balaton is the most popular destination at Pentecost
A regional summary of bookings for the Pentecost long weekend…
Read more >