Saját márkás tej hódít el értékesítést az Arla Foodstól
Csökkentette éves árbevételére vonatkozó várakozását az Arla Foods a kereslet saját márkás tejtermékek felé tolódása okán csökkenő tejárak miatt. A dániai székhelyű vállalatra a növekvő termelési volumen és a csökkenő fogyasztói eladások miatti árcsökkenés, valamint a megemelkedett alapanyag-, csomagolási és energiaköltségek is hatottak.
Az Arla legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, ahol mintegy 2000 gazdálkodója van, a nettó árbevétel 16,9%-kal 1,37 milliárd fontra emelkedett a márkás termékek értékesítésének visszaesése mellett. A vásárlókat a megélhetési válság közepette támogatandó, az Arla csökkentette a Lurpak termékek árait és kiszerelésméretét.
A cég emellett két hónappal ezelőtt további áremelésekre és „tejtermelési válságra” figyelmeztetett a kínzó munkaerőhiány miatt: egy a gazdák körében végzett felmérés szerint többségük 2019-hez képest nehezebben talál munkaerőt, aminek okát az Arla a munkavállalók szabad mozgásának Brexittel való megszűnésében látja.
Related news
Colruyt Group launches plant-based private label Boni Plan’t
Belgian Colruyt Group wants to make plant-based food more accessible,…
Read more >Ahold Delhaize is launching a range of 500 new private brand products in consistent packaging with labels in four languages, for its chains in Czechia, Greece, Romania and Serbia. The group is aiming to raise the sales share for private brands to 45 % by 2028.
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Read more >Despar Italia Expands S-Budget Private Label Brand Nationwide
Italian retail operator and SPAR concessionaire Despar Italia is rolling…
Read more >Related news
NGM: the Council of the Elderly initiated the expansion of the range of products subject to VAT refunds
The Council of the Elderly has initiated the expansion of…
Read more >Humanoid robot available in Hungary
From January the Unitree G1 AI-powered humanoid robot is available…
Read more >Analyst: Food pricing, which involves huge extra profits, must be brought within reasonable limits
Food pricing, which represents a huge extra profit for food…
Read more >