Saját márkás tej hódít el értékesítést az Arla Foodstól
Csökkentette éves árbevételére vonatkozó várakozását az Arla Foods a kereslet saját márkás tejtermékek felé tolódása okán csökkenő tejárak miatt. A dániai székhelyű vállalatra a növekvő termelési volumen és a csökkenő fogyasztói eladások miatti árcsökkenés, valamint a megemelkedett alapanyag-, csomagolási és energiaköltségek is hatottak.
Az Arla legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, ahol mintegy 2000 gazdálkodója van, a nettó árbevétel 16,9%-kal 1,37 milliárd fontra emelkedett a márkás termékek értékesítésének visszaesése mellett. A vásárlókat a megélhetési válság közepette támogatandó, az Arla csökkentette a Lurpak termékek árait és kiszerelésméretét.
A cég emellett két hónappal ezelőtt további áremelésekre és „tejtermelési válságra” figyelmeztetett a kínzó munkaerőhiány miatt: egy a gazdák körében végzett felmérés szerint többségük 2019-hez képest nehezebben talál munkaerőt, aminek okát az Arla a munkavállalók szabad mozgásának Brexittel való megszűnésében látja.
Related news
Arla Foods to launches plant-based Lurpak in the UK and Denmark
Multinational cooperative Arla Foods launched a plant-based version of Lurpak…
Read more >Lidl’s private labels have a big influence on the Portuguese economy
Lidl Portugal’s private label products contributed nearly EUR 1bn to…
Read more >Chain Bridge Club October exclusive: Even with high purchasing power, there are challenges: an up-close view of the Belgian market
Péter Szautner, managing director of FrieslandCampina gave an insight into…
Read more >Related news
Holiday Shopping Study 2024: European Consumers Plan Ahead Amid Economic Pressures
The “Holiday Shopping Study 2024,” conducted by ShopFully and Offerista…
Read more >Nestlé Szerencs factory expands with new solar park
The 1.5 GW annual capacity solar park will come into…
Read more >Oversupply in the office market, returning demand in retail properties and hotels expected in 2025
The Hungarian commercial real estate market is currently characterized by…
Read more >