Nielsen: a sales increase in domestic food stores
The value of Hungarian food retail sales increased by 4.6 percent during the first quarter, compared to the first three months of last year.
It is the third largest increase within the tested twenty-one European countries, after Turkey (+ 9.7%) and Poland (+ 4.8%)- Nielsen’s “Growthreporter” European quarterly analysis reveals.
The volume of sales increased by 1.3 percent and Hungary is among those fourteen countries where the trend is positive in this regard – Szűcs-Villányi Ágnes, Nielsen’s head of department informs.
Source: Nielsen
Related news
Inflation remained unchanged in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There are both positives and negatives in the new Hungarian certificate
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian buyers are still more restrained
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dea Frankó Csuba at the Inno d’Or conference: a future that can be shaped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Chinese platforms accelerate warehouse growth across Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Krisán resigns from the position of CEO of KAVOSZ Zrt.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >