Nielsen: a sales increase in domestic food stores
The value of Hungarian food retail sales increased by 4.6 percent during the first quarter, compared to the first three months of last year.
It is the third largest increase within the tested twenty-one European countries, after Turkey (+ 9.7%) and Poland (+ 4.8%)- Nielsen’s “Growthreporter” European quarterly analysis reveals.
The volume of sales increased by 1.3 percent and Hungary is among those fourteen countries where the trend is positive in this regard – Szűcs-Villányi Ágnes, Nielsen’s head of department informs.
Source: Nielsen
Related news
K&H Analyst Commentary: What awaits Hungarian inflation?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H Analyst Commentary: Hungarian industry continues to decline
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tourism produced a strong eight months – MBH quick analysis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A bright future for the plant-based food market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Kaufland Germany Tests New Packaging Return System For Cosmetics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >



