Nielsen: the expansion of commercial brands has stopped
The expansion of commercial brands has stopped in food retailing during the first half of this year.
Their turnover increased by 3.0 percent from food retail sales, while the turnover of branded goods increased with a same extent in January-June compared to last year. At the same time, the turnover from household chemicals and cosmetics increased by 7.2 percent, while in case of branded products by 10.1 percent.
(Source: Nielsen)
Related news
The National Trade Association held its general meeting
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Who won and who lost in 2024? – Spectacular differences in results in food retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“If this continues, the promotions will disappear” – Interview with Zsolt Pálinkás, CEO of Tesco Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Metro opens new logistics centre near Bucharest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Müller expands use of AI for shelf placement and pricing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon Launches New Private-Label Food Brand In The US
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >