Nielsen: hungarians drank 40 thousand hectoliters of cider over a year
Hungarians drank nearly 40 thousand hectoliters of cider between May 2017 and May 2018: 15 percent more than in the same period of the previous year.
 
During the period under review Hungarians spent about three and a half billion HUF for cider, nearly one fifth more than a year before, according to Nielsen’s retail index.
Cider is a relatively new player in the Hungarian market, but soon found its place among the light alcoholic drinks: both in value and in quantity produced a two-digit increase in the category.
Related news
Heineken’s Strongbow becomes first major alcohol brand to add NaviLens technology to packaging
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Somersby pear cider
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Carlsberg claims market “first” with Somersby Zero launch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: once again Hungary’s best sustainability bank
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Poland’s Biedronka Must Absorb Cost Inflation Amid Tough Competition, Owner Says
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
 
                     
                     
                     
					 
					 
					