Nielsen: hungarians drank 40 thousand hectoliters of cider over a year
Hungarians drank nearly 40 thousand hectoliters of cider between May 2017 and May 2018: 15 percent more than in the same period of the previous year.
During the period under review Hungarians spent about three and a half billion HUF for cider, nearly one fifth more than a year before, according to Nielsen’s retail index.
Cider is a relatively new player in the Hungarian market, but soon found its place among the light alcoholic drinks: both in value and in quantity produced a two-digit increase in the category.
Related news
Heineken’s Strongbow becomes first major alcohol brand to add NaviLens technology to packaging
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Somersby pear cider
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Carlsberg claims market “first” with Somersby Zero launch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Export champion with innovation in the sugar market curve – Budapest industry roundtable on the competitiveness of confectionery manufacturers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >METRO’s Tasty Hungary initiative has been launched
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How to store eggs? – Useful tips from Nébih
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >