Nielsen: túró rudi is the most popular chilled dairy snack

Dóra Hajnal
account manager
Nielsen
Hungarian consumers bought chilled dairy snacks for more than HUF 38 billion between August 2017 and July 2018 – sales were up 11 percent. This means that more than 14,000 tons of such products were sold, and sales improved by 7 percent. Hungarians like túró rudi the most, which realises two thirds of total sales in the category; value sales increased by 7 percent in the given period. It is in stores with a floor space above 400m² that we buy more than two thirds of all chilled dairy snacks.
Related news
Strong brands bathed in milk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Hungarian Olympic Committee and Pöttyös are launching a joint campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Innovation willingness isn’t frozen in the chilled dairy snack category
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Rossmann returns home with new accolades from the Retailer of the Year and Symbol of Sustainability competitions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A net, not a network: the art of networking
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Syngenta’s sustainability program reaches a new level in Dióskál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >