Nielsen: 184 million cans of coke is consumed every year
In excess of fifty billion forints, about 3 million hectoliters of cola was consumed in Hungary between July 2018 and June 2019, representing an increase of more than 10 percent in value and a 7 percent increase in volume, compared to the same period of the previous year. Manufacturer brands dominate the market. The share of own branded cola is 8 percent – the Nielsen retail index reveals.
Cola accounts for more than sixty percent of the total turnover of carbonated soft drinks in Hungary. The 300 million liters of soft drinks are typically (60 percent) purchased in stores larger than 400 square meters.
Related news
PepsiCo under pressure: falling profit expectations, tightening regulations, falling demand
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Apenta 0% sugar, 0% sweetener
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >”Consumers need to be charmed” – Aqua Lorenzo’s vision for the future
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
OKSZ: Inflation no longer justifies maintaining the margin freeze
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: in August, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >István Madár: Inflation would be higher without price caps
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >