NGM: the strengthening of non-food retail trade shows the confidence of the population
The 7.7 percent increase in non-food retail trade reflects a steady increase in public confidence, as it shows that people are buying more and more durable consumer goods – Pomázi Gyula, the Deputy Minister of State of the Ministry of National Economy (NGM), commented the latest data of the Central Statistical Office (KSH) on Wednesday on M1 news channel.
 
According to the Central Statistical Office, retail sales continued to grow in August, with retail sales 4.6 percent higher than in the same period of last year, after the 4.2 percent growth in July and the 5.2 percent growth in June. (MTI)
Related news
All conditions for the margin stop removal have been met
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Richárd Szabados: 2,600 businesses have already applied for the fixed 3 percent loan targeting SMEs, worth 140 billion forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI in customer service: tangible business benefits in retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: once again Hungary’s best sustainability bank
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Poland’s Biedronka Must Absorb Cost Inflation Amid Tough Competition, Owner Says
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
 
                     
                     
                     
					 
					 
					
