Lidl’s small but useful innovation is popular among customers
The British Lidl will introduce a useful innovation from October 31: semi-fat and organic dairy products will be sold with transparent, colorless caps in the future, instead of the usual green caps.

A színtelen kupak könnyebben újrahasznosítható
The innovation was introduced after a four-week beta period, during which customers tested the cap design change in cooperation with their milk supplier, Müller.
Although it is a simple version, colored plastic is more difficult to recycle and is less often used for food packaging. At the same time, Müller’s suppliers produce 60 tons of high-density recycled polyethylene packaging material every year, ESM reports.
Related news
Lidl UK’s plant-based sales are booming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sustainability has also reached the beer industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl extends sponsorship deal with UEFA
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
THE LATEST ISSUE OF TRADE MAGAZIN HAS BEEN PUBLISHED!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >FAO: Global food prices fell in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Stricter measures are coming on the Trappist and wild sourdough fronts – new regulation protects customers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >