Google Vows No New User Tracking in Chrome Ad Data Changes
Google says it won’t develop new ways to follow individual users across the internet after it phases out existing ad tracking technology from Chrome browsers in an upcoming overhaul aimed at tightening up privacy.
The digital giant has been working on proposals to remove from Chrome so-called third-party cookies, which are snippets of code used by a website’s advertisers to record browsing history in order to show users personalized ads.
Third-party cookies have been a longstanding source of privacy concerns, so Google proposes instead grouping together web users with similar interests and keeping web histories private on user devices.
Cheddar
Related news
Netto Marken-Discount Expands Retail Media Offering
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon: office worker numbers may reduce
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Google and the German Retail Federation join forces to train retailers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone GDP grew by 0.1 percent in the second quarter compared to the previous quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: industrial production decreased by 1.0 percent compared to the same period of the previous year, expanded by 2.0 percent compared to the previous month
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >