It wasn’t FMCG products that drove retail sales in June
The Central Statistical Office (KSH) has reported: like-for-like retail volume sales were up 4.1% in June 2022; adjusted for calendar effects, the sales growth was 4.5%. However, sales of grocery stores decreased by 0.3%, and food stores with a mixed-profile – these realise 75% of grocery retail – produced 1.1% lower volume sales. Food, drink and tobacco specialist shops saw their sales rise 2.5%. Petrol stations were the drivers of the sales growth, with a plus 23.6% volume sales performance. //
The above article is available for reading on p 156 of Trade magazin 2022.08-09.
Related news
Retail sales growth accelerates in Russia, unemployment at historic low
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Wages and revenues
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Továbbra is száguldanak az élelmiszeripari árak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mobile banking is part of everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >