Consumers ‘Confused’ About Plastics Recycling, Hold Brands Responsible: Study
A lack of cohesion and infrastructure in the plastics recycling industry is leading to consumer confusion, with many holding brands and retailers responsible for ensuring plastic waste is kept to a minimum, a study by PA Consulting has found.
According to the group, which hosted a special session alongside Unilever at this week’s Consumer Goods Forum Global Summit, waste management procedures often vary between municipalities, states and countries, meaning it is difficult for consumers to know what they should and shouldn’t be doing when it comes to recycling.
ESM
Related news
Cleaning will no longer be a women’s job in 2025, but a shared responsibility
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There will be problems on the cap front
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Czakó Borbála: a gazdaságot értem, az embereket szeretem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dea Frankó Csuba at the Inno d’Or conference: a future that can be shaped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Chinese platforms accelerate warehouse growth across Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Ministry of Agriculture and Metro Trading Ltd. signed a cooperation agreement
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >