Consumers ‘Confused’ About Plastics Recycling, Hold Brands Responsible: Study
A lack of cohesion and infrastructure in the plastics recycling industry is leading to consumer confusion, with many holding brands and retailers responsible for ensuring plastic waste is kept to a minimum, a study by PA Consulting has found.
According to the group, which hosted a special session alongside Unilever at this week’s Consumer Goods Forum Global Summit, waste management procedures often vary between municipalities, states and countries, meaning it is difficult for consumers to know what they should and shouldn’t be doing when it comes to recycling.
ESM
Related news
Cleaning will no longer be a women’s job in 2025, but a shared responsibility
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >There will be problems on the cap front
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Czakó Borbála: a gazdaságot értem, az embereket szeretem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone GDP grew by 0.1 percent in the second quarter compared to the previous quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: industrial production decreased by 1.0 percent compared to the same period of the previous year, expanded by 2.0 percent compared to the previous month
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >