Co-op removes plastic from Easter eggs in the UK
British retailer Co-op has removed the plastic packaging from its private label Easter eggs. The move will result in over 14 tonnes of plastic not being used. This isn’t the first step that the retailer has taken to remove unnecessary plastic: Co-op has already switched to bottles made of 100 percent recycled material for its private label mineral waters and soft drinks.
Related news
LG showcases antimicrobial material at K Show in Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Bamboo plastic”: stronger than traditional plastic, yet decomposes in 50 days – a new raw material could be used in packaging
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tesco’s turnover increased in the first half of the financial year, sales in the Central European business also improved
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Eurozone retail sales fell month-on-month, but rose year-on-year in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OPTEN: The annual decrease may again be in the order of tens of thousands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SPAR: closer to generation Z – instant shopping, cool products and social experiences
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
