Co-op removes plastic from Easter eggs in the UK
British retailer Co-op has removed the plastic packaging from its private label Easter eggs. The move will result in over 14 tonnes of plastic not being used. This isn’t the first step that the retailer has taken to remove unnecessary plastic: Co-op has already switched to bottles made of 100 percent recycled material for its private label mineral waters and soft drinks.
Related news
How to avoid microplastics in the kitchen?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A glass revolution instead of a plastic tsunami
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bunge reduces plastic use by optimizing oil bottle packaging in Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A new investor arrives at Real Nature Kft. – in the name of stability and growth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The start of school brought the second strongest week in the history of Kifli.hu
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl continues its partnership with the UEFA Europa League and the UEFA Conference League
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >