Co-op removes plastic from Easter eggs in the UK
British retailer Co-op has removed the plastic packaging from its private label Easter eggs. The move will result in over 14 tonnes of plastic not being used. This isn’t the first step that the retailer has taken to remove unnecessary plastic: Co-op has already switched to bottles made of 100 percent recycled material for its private label mineral waters and soft drinks.
Related news
How to avoid microplastics in the kitchen?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A glass revolution instead of a plastic tsunami
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bunge reduces plastic use by optimizing oil bottle packaging in Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dea Frankó Csuba at the Inno d’Or conference: a future that can be shaped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Chinese platforms accelerate warehouse growth across Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coffee, Creativity, Community – Caffè Vergnano Barista Championship 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >