Starbucks improves customer experience with AI
Starbucks Corp. is seeing a number of benefits from deploying artificial intelligence (AI)-equipped hardware and analytics.
The coffee giant plans to deploy 4,000 AI-enabled Mastrena II espresso makers during 2020, following the installation of about 1,900 of the units during 2019.
In comments made during Starbucks’ recent Q1 2020 earnings call, Rosalind Gates Brewer, COO, group president and director, Starbucks Corp., said the Mastrena II machines improve the customer experience by reducing the amount of time it takes to make and serve coffee, enabling the retailer to offer a wider assortment of beverages. In addition, Brewer referenced Starbucks’ Deep Brew AI engine as enabling the retailer to better understand customer preferences.
Related news
Careless corporate use of artificial intelligence can also violate trade secrets
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retailers turn to AI for marketing, merchandising
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The future of AI agents: key predictions and trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >In a luxurious environment, with unlimited tasting: the 9th Indoor Beer Festival is coming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
