Starbucks improves customer experience with AI
Starbucks Corp. is seeing a number of benefits from deploying artificial intelligence (AI)-equipped hardware and analytics.
The coffee giant plans to deploy 4,000 AI-enabled Mastrena II espresso makers during 2020, following the installation of about 1,900 of the units during 2019.
In comments made during Starbucks’ recent Q1 2020 earnings call, Rosalind Gates Brewer, COO, group president and director, Starbucks Corp., said the Mastrena II machines improve the customer experience by reducing the amount of time it takes to make and serve coffee, enabling the retailer to offer a wider assortment of beverages. In addition, Brewer referenced Starbucks’ Deep Brew AI engine as enabling the retailer to better understand customer preferences.
Related news
AI will accelerate the end of brick and mortar’s reign: Amazon CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A star is born – say hello to dirty soda!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >You can cartelize with artificial intelligence, but it’s not worth it
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
REL EXPO in Jakabszállás again
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Shanghai Fair in Budapest has ended
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Euroshop is 60 years old
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

