METRO introduced its 2022 strategy to its suppliers
A METRO idei beszállítói konferenciáján 150 fő személyesen, 100 fő pedig online vett részt, hogy meghallgassa a vállalat vezetőinek előadásait az előző időszak tapasztalatairól és a 2022-es stratégiáról. Kiderült többek között az is, hogy milyen eszközöknek köszönhető a növekedés és az is, hogy hogyan törekszik a vállalat egy fenntartható gasztronómia irány kialakítására.

Új nonfood koncepció valósul meg az áruházakban
A pandémia hatásai – mint a szigorodó szabályok, változó fogyasztói igények, növekvő költségek – kihívások elé állították a HORECA szektort is, de mára kialakult egy „új normalitás”. Megfelelő szortiment biztosítása, áruházi transzformáció, lokalizáció, garantált elérhetőség, hatékony logisztika és ügyfélorientált, személyre szabott vevőkezelés is szükséges volt ahhoz, hogy ezek után a METRO HORECA területe mégis élénkülésnek indulhasson.
A METRO egyedi áruházi, kiszállításos és digitális, többcsatornás nagykereskedelmi modellje jelentős forgalmi és piaci részesedés növekedést eredményezett a HORECA és kiskereskedő vevőknél egyaránt. A május közepén történt újranyitás óta állandó érékesítés növekedés és folyamatos piaci részesedés növekedés figyelhető meg. A fő elősegítő eszköz a kiszállítás volt, de kulcsfontosságú tényező volt a termékelérhetőség és az árazás is. A konferencián kiderült, hogy augusztus óta, az új árazási stratégiának köszönhetően, ami a többet kevesebbért elven működik, eltolódás látható a mennyiségi vásárlás felé a kiskereskedői szegmensben is.
A METRO kínálati stratégiájának fő szempontja és egyben kereskedelmi ambíciója a HORECA növekedésének és a kiskereskedelmi szegmensnek a támogatása. Folyamatosan igazítja a választékot a vásárlói igényekhez, továbbfejleszti a saját márkáit a versenyképesség és a piaci részesedés további növelése érdekében.
A vállalat 2022-es fókuszpontja a vevőkre és az értékmaximalizálásra való összpontosítás lesz. Új kereslet- és ellátástervezési modelljük szerint hatékonyságot a termékelérhetőség növelésével, a készlet és készletösszetétel optimalizálásával, valamint a komplexitás csökkentésével, az alaptevékenységre fókuszálva lehet növelni.
A vevői igényekkel összhangban új nonfood koncepció valósul meg az áruházakban, és még nagyobb szerepet kap az áruházi kollégák fejlesztése.
„Továbbra is kiemelt szerepet kap a digitalizáció, ami egyebek mellett digitális áruház formájában is megvalósul. Az expressz kassza, a QR-kód alapú termékinformáció, az áruházi wifin keresztüli promóciós lehetőségek partnereknek, az online regisztráció és digitális kártya, a digitális számla lehetőségek, csak néhány példa az újításokból, amelyeknek további fejlesztését tervezzük. Ez a digitalizáció már része annak a fenntarthatósági iránynak, amellyel nemcsak gyors, de egy stabil és minőségi növekedést fog elérni a METRO.”
– mondta el Taferner Ákos a METRO marketing osztályvezetője.
A beszállítói konferencián elhangzott, hogy felelős beszerzési stratégiák kialakítása és a felelős fogyasztás előmozdítása is a vállalat 2022-es céljai között szerepel. Egy olyan belső aktivitásokra és az élelmiszerpazarlás csökkentésére épülő fenntartható gasztronómia irány kialakításáról esett szó a találkozón, amely a növekedés mellett a klímaváltozás folyamatinak lassításához is hozzájárulhat.
„Elkötelezettek vagyunk, hogy fenntartható választékot kínáljunk ügyfeleinknek, megfeleljünk vásárlóink elvárásainak, és segítsük őket a megkülönböztetésben, biztosítva a bio, regionális és felelős termékek választékát” — mondta el Bősze Ákos, a METRO HORECA üzletfejlesztési vezetője, aki említette többek között a csomagolóanyag optimalizációt és a „ketrecmentes tojás” politikát is a felelős beszerzési irányelvek között.
A 2022-es stratégiai irányokból kiderült, hogy továbbra is a HORECA és kiskereskedő szegmens hűségének építésére, lokalizációra, kiváló minőségre, és az ultra friss terület fejlesztésére törekszik a vállalat, amit különböző együttműködésekkel és eseményekkel tesz majd még vonzóbbá a szakmabeliek számára.
Related news
Constant own-brand growth at METRO
Already 5 countries with sales share of more than 30%.…
Read more >There is no such thing as cheap coffee anymore
This article is available for reading in Trade magazin 2025/2-3.…
Read more >Everything is well if it starts well
Serving breakfast any time of the day is becoming an…
Read more >Related news
The BioTechUSA group was able to grow despite market challenges
The purely domestically owned BioTechUSA group has published its annual…
Read more >MOHU supports Easter redemption with increased capacity
As the holidays approach, store traffic is expected to increase,…
Read more >Easter trends: what are shoppers looking for this year?
Last March, before Easter, nearly 90 thousand boxes, i.e. almost…
Read more >