L’Oréal improves the environmental profile of products
The world’s leading cosmetics company, L’Oréal will improve the environmental or social profile of all of their products by 2020 – announced the cosmetic product giant in a press statement on 22 May. The document highlights the fact that 54 percent of product components (there are 1,540 ingredients from 350 plant varieties) used by L’Oréal come from renewable sources, mostly from plant origin. Green chemistry components make up for 17 percent of ingredients used. //
Related news
Virtual makeup and AI assistant: L’Oréal unveils the future of the beauty industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian consumers remain price-sensitive, but environmental protection is increasingly important
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >L’Oreal to push for tariff exemption as US market improves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars named to TIME magazine’s list of the world’s best companies for 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >