Hungarians spent more than 26,000 HUF per head on food at Easter last May
Hungarians spent 4 percent more than the average monthly spending on food and non-alcoholic beverages last month – the Central Statistical Office (KSH) announced on Monday.
Of the most popular products related to the holiday, 78 percent of the households bought ham, 69 percent eggs, and 72 percent bought chocolate in March 2018. Compared to the monthly average spending, families spent 3 percent more on cakes and pastries, 541 HUF last year. (MTI)
Related news
K&H Analyst Commentary: The Hungarian economy is still performing modestly
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: the foreign trade surplus in goods was 589 million euros in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The volume and value of foreign trade in pork decreased
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
OKSZ: Margin stop is wrong
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >New food certification for products free from ultra-processed ingredients
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

