KSH: fejenként több mint 26 ezer forintot költöttünk élelmiszerre tavaly húsvétkor
A magyarok a havi átlagos kiadásnál 4 százalékkal többet, fejenként 26 482 forintot költöttek tavaly húsvétkor élelmiszerekre és alkoholmentes italokra – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
Az ünnephez kapcsolódó legnépszerűbb termékekből a háztartások 78 százaléka vásárolt sonkát, 69 százaléka tojást, 72 százaléka csokoládét vett 2018 márciusában.
A havi átlagos kiadáshoz képest kalácsra és péksüteményre a családok 3 százalékkal többet, 541 forintot költöttek tavaly húsvétkor. A kiadások között kiemelkedik a csokoládé, amire fejenként átlagosan 985 forintot, 80 százalékkal többet költöttek.
Sonkára és szalámira a magyarok az átlagosnál 37 százalékkal többet, 1548 forintot költöttek a tavalyi húsvéti ünnepen, míg tojásra 18 százalékkal többet, fejenként 641 forintot – derül ki a KSH húsvéti statisztikáiból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >Importtal nyomják le a húsvéti sonka árát a diszkontok: mit várhatunk idén?
A húsvéti szezon közeledtével a diszkontok az importált húskészítményekkel, különösen…
Tovább olvasom >Nem sok üzlet lesz nyitva az ünnepek alatt
Március 29-én, nagypénteken a hagyományoknak megfelelően munkaszüneti nap lesz Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >