KSH: the Easter effect has increased retail sales
Retail sales increased by 8.5 percent in March. Calendary effect adjusted retail sales increased by 7.1 percent, compared to the same period of last year, mainly due to the Easter effect – according to the first estimate of the Central Statistical Office (KSH).
The raw data shows the highest growth since January 2015.
The Easter effect shows that in March, the turnover in food and mixed retail stores increased by 7.0 percent in annual comparision, after the previous two months’ 3.6 and 4.5 percent and last year’s 3.0 percent. (MTI)
Related news
Wages and revenues
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“You can’t say no to such an exciting time!”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Továbbra is száguldanak az élelmiszeripari árak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mobile banking is part of everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >