Koalíció alakítását fontolgatják a növényi alapú élelmiszerek gyártói

By: Trademagazin editor Date: 2023. 10. 19. 11:39

Az erőfeszítések és erőforrások egyesítésével létrejöhet a „Got Milk” húsmentes változata is.

A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.

Az Egyesült Államokban a növényi alapú húsok gyártói – akik küzdenek az eladások visszaesésével, a marhahúsipar erősödő támadásaival és a sajtóban megjelenő durva kritikákkal – egy olyan koalíció létrehozását fontolgatják, mint amilyenek a „Got Milk?”, a „The Incredible Edible Egg” és a „Pork, the Other White Meat” nevű híres marketingkampányok mögött állnak.

Bár a csoport hivatalosan még nem alakult meg, az elmúlt hat hónapban mind a kis startupok, mind a nagyobb cégek között intenzívebbé váltak az egyeztetések.

Az iparág bennfentesei néhány gyújtópontot említettek: a médiában megjelenő híreket, köztük a Bloomberg Businessweek év eleji, a húshelyettesítőket „csak egy újabb hóbortnak” nevező, lesújtó cikkét, valamint a Center for Consumer Freedom nevű, szabályozásellenes lobbicsoportnak a „rendkívül feldolgozott utánzatok” néven újra felbukkanó, az ágazatra vonatkozó megjegyzéseit.

A cél eredetileg az volt, hogy idén összehívják a növényi élelmiszeripar – és nem csupán a húshelyettesítők – néhány márkájából álló koalíciót. Az infláció okozta visszaesés és más nehézségek azonban késleltetik az erőfeszítést, és a tárgyalásokban részt vevők szerint a csoport 2024-ben fog elindulni. //

Related news