(HU) KMÉ-védjegy: minőség és egyediség a hazai élelmiszeriparban
A magyar élelmiszeriparban mintegy 50 különböző tanúsító védjegy található, amelyek többsége az élelmiszerek származási helyét vagy az egyediséget hangsúlyozza. Azonban csak egyetlen nemzeti minőségrendszer létezik: a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01
Az vagy, amit megeszel – tartja a mondás, és ez különösen igaz a mai fogyasztói elvásárok világában, ahol az élelmiszerek minősége kiemelt szerepet játszik. A Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy számos előnyt kínál mind a vállalkozásoknak, mind a tudatos vásárlók számára, akik a kiemelkedő minőség és biztonság mellett a megbízhatóságot is keresik.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. és a Sole Mizo Zrt. már több termékükkel is elnyerték a KMÉ-védjegyet, így első kézből tudják elmondani, milyen konkrét üzleti hasznot hozott számukra a védjegy.
Ellenőrzöttség, garancia, érték
ALDI Magyarország: Az ALDI számára az egyik legfontosabb cél, hogy vásárlói alacsony áron jussanak hozzá magas, folyamatosan ellenőrzött minőségű – és lehetőleg hazai forrásból származó – termékekhez. A védjegy elnyerése, ennek kommunikációja illeszkedik a cég stratégiai céljaihoz, és a KMÉ-védjegy fontos információkat és garanciát nyújt a vásárlóknak az ALDI által kínált termékekről. A védjegy a fogyasztóknak megerősítésként, az ALDI-nak pedig visszaigazolásként nyújt minőségi igazolást, hiszen a KMÉ-védjegyet elnyert termékek minőségét alapos, független vizsgálatok, hiteles szakvélemények és szakmai auditok támasztják alá, ami növeli a fogyasztók bizalmát. Ezen túlmenően a KMÉ-védjegy fenntarthatósági megfelelést is jelent, és egyértelműen kommunikálja a vásárlók felé, hogy az adott termékek megbízhatóak és kiemelkedő minőséget képviselnek.
Sole Mizo: A Mizo számára a minőség alapvető érték, amely minden tevékenységünk középpontjában áll, a KMÉ-védjegy pedig megerősíti a kiváló termékek készítése iránti elkötelezettségünket. A védjegy segít felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy ha a Mizo termékeit választják, akkor a magas minőséget és a megbízhatóságot választják.
A minőségközpontú megközelítés és annak előnyei
ALDI Magyarország: A KMÉ-védjegy megszerzése erősítette az ALDI minőségközpontú filozófiáját, mivel a tanúsítvány megszerzésének menete folyamatosan magas szintű minőségi kontrollt igényel. Az ALDI sikeres pályázatsorozata, a MILFINA laktózmentes vaj elismerése indította el a sikersorozatot, és ez ösztönözte a vállalatot arra, hogy további termékeit is nevezze a KMÉ-védjegy elnyerésére. Az ALDI büszke arra, hogy jelenleg a magyarországi diszkont élelmiszer-kiskereskedők közül neki van a legtöbb, összesen 7 KMÉ-védjegyes terméke. Ma valamennyi magyarországi ALDI-üzletben megtalálhatók azok a tej- és hústermékek, amelyek csomagolása büszkén hirdeti a KMÉ-minősítéssel igazolt kiváló minőséget. Ezek az alapvető élelmiszerek gyakran kerülnek a vásárlók kosarába, így a KMÉ-védjegyes termékek révén az ALDI növelni tudta a vásárlók elégedettségét, valamint megerősítette a vállalat piaci pozícióját a magyar élelmiszerpiacon.
Sole Mizo: A Mizo számára az egyik legfontosabb érték a minőség. A KMÉ-védjegy ezt erősítette tovább. Az üzemeinkben alapvetően nagyon szigorú, több esetben a jogszabályi elvárásoknál is szigorúbb minőségbiztosítási rendszert működtetünk, de a KMÉ-védjegy megszerzése újabb lehetőséget adott számunkra, hogy még tovább optimalizáljuk belső folyamatainkat. A saját minőségbiztosítási rendszerünk mellett a védjegyhez tartozó ellenőrzési rendszer is azt biztosítja, hogy termékeink nap mint nap egyenletesen magas minőségben készülhessenek. A termékeinkre kerülő KMÉ-védjegy üzenet a fogyasztóknak, hogy termékeink megbízhatóak, kiemelkedő szakmai hozzáértéssel készülnek és folyamatosan magas minőséget garantálnak.
Fogyasztói visszajelzések
ALDI Magyarország: Az ALDI rendkívül pozitív visszajelzéseket kap a fogyasztóktól a KMÉ-védjeggyel ellátott termékeivel kapcsolatban. A vásárlók visszajelzései alapján a védjegy jelentős mértékben növeli a termékek iránti bizalmat, mivel a tanúsítvány a kiváló minőség garanciáját jelenti. Éppen ezért az ALDI folyamatosan bővíti KMÉ-védjegyes termékeinek kínálatát, és külön figyelmet fordít arra, hogy a védjegyes termékek minél szélesebb vásárlói rétegekhez eljussanak. A KMÉ-védjegy kommunikációja révén is erősíti a fogyasztók tájékoztatását, és elkötelezettségét a minőségi élelmiszerek iránt. Az ALDI a honlapján elérhető online akciós újságjában folyamatosan megjeleníti a KMÉ-minősítést elnyert termékei mellett a logót és a magyarázatot, ezzel is segítve a vásárlókat abban, hogy még nagyobb figyelmet fordítsanak a magas minőségű termékekre.
Sole-Mizo: Egyértelműen pozitív visszajelzéseket kaptunk mind az üzleti partnereinktől, mind a fogyasztóinktól. Úgy tapasztaljuk, hogy a védjegy hozzájárul a fogyasztói lojalitás és elégedettség növekedéséhez, például a Mizo rögös túrók és a Mizo tejek esetén a minőségi percepciónkat kifejezetten erősíti a védjegy. Ezzel nemcsak a piaci pozíciónkat tudjuk tovább erősíteni, hanem a fogyasztói bizalmat is tovább építjük a Mizo termékei iránt.
A KMÉ-védjegy célja a lakosság igazoltan kiváló minőségű élelmiszerekkel való ellátása, a minőségközpontú, tudatos fogyasztói szokások alakítása. Ennek megvalósításához keressük a minőség iránt elkötelezett, élelmiszer-biztonsági és fenntarthatósági elvárásokat szem előtt tartó hazai élelmiszergyártó és forgalmazó márkatulajdonosokat, és kérjük, hogy csatlakozzanak a KMÉ-minőségrendszerhez.
Tudjon meg többe a KMÉ-védjegyről! QR kód: kme.hu //
Mi a KMÉ-védjegy?
A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) tanúsító védjegy, egyben nemzeti minőségrendszer, amely mögött hazai viszonylatban páratlanul komplex vizsgálati rendszer áll, és amely a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szaktudására épül.
A 2019-ben életre hívott KMÉ-védjegy sikeresen teljesítette az „átlagos” védjegyekre vonatkozó előírásoknál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszert, így jelenleg ez az egyetlen olyan, hazai minőségrendszer, amely megfelelt az európai uniós notifikációs eljárásnak is. Mára egy olyan hiteles, szakmailag és tudományosan is megkérdőjelezhetetlen, értékteremtő hazai minőségrendszerré vált, amely a kiváló minőségű élelmiszereket különbözteti meg a kereskedelmi kínálat egyéb termékeitől. //
Mire lehet pályázni?
A védjegy sikeressége szempontjából döntő fontosságú, hogy minél több KMÉ tanúsító védjeggyel ellátott termék legyen a polcokon. Jelenleg 15 termékkategóriában 56-féle termékre lehet pályázni, és ez a kör a valós piaci igények, fogyasztói trendek alapján folyamatosan és dinamikusan bővül.
//
Miért érdemes pályázni?
A KMÉ-védjegy a legmagasabb elismerés jelenleg az élelmiszer-minőség terén, melyről fontos tudni, hogy nem csupán a prémiumkategóriás termékek szűk köre számára elérhető. A KMÉ-védjegyes termékek évről évre több területen kapnak egyre nagyobb szerepet, jelentenek konkrét előnyt a márkatulajdonosok számára.
Mindezek mellett miért éri meg a KMÉ-védjegyre pályázni?
Többszörös garancia
A kiváló minőségre, az élelmiszer-biztonságra és a fenntarthatóságra.
Szakmai hitelesség
Amit a Nébih szaktudásán alapuló, egyedülállóan komplex bírálati folyamat biztosít.
Értéknövelés
Tanúsító védjegyként emeli a termék értékét, javítja annak értékesítési lehetőségét.
Versenyelőny
A bizonyítottan kiváló minőségű termék növeli a márkatulajdonos versenyképességét.
Elköteleződés
Elősegíti a vásárlói elköteleződést a védjeggyel összekapcsolt márka iránt.
Pluszpont
Nemzeti minőségrendszerként növeli a támogatás esélyét számos EU-s és hazai pályázatnál. A közétkeztetési közbeszerzések során plusz pontot kapnak, akik KMÉ-védjegyes terméket használnak alapanyagként. //
Related news
Anora Group’s expansion in the Baltic region
In order to strengthen its position in the Baltics, premium…
Read more >AM: the Szupermenta product test program provides additional information for purchase
The National Food Chain Safety Office (Nébih) Szupermenta product test…
Read more >“BECAUSE!” – A special campaign with Moments
The autumn campaign for Moments wafers not only brought a…
Read more >Related news
They want it to be premium, but also sustainable – expectations of the youngest generation
GlobalData’s latest report, “Demographics in Retail and Apparel” – which…
Read more >Zsolt Liptai became the winemaker of the year
The Hungarian Wine Academy (MBA) has awarded Zsolt Liptai, the…
Read more >Tips for avoiding credit card fraud during the holiday season
The Christmas season is all about the joy of shopping,…
Read more >