Salling Group Phases Out Own-Brand Products Containing Caged Eggs
Denmark’s Salling Group has announced that it has removed own-brand products containing eggs sourced from caged hens, from its Netto, Føtex, and Bilka stores.
Eggs from caged hens were being used in a wide range of processed products such as pasta, cookies, and mayonnaise.
Føtex removed caged eggs from its refrigerated counters in 2016, with Netto and Bilka following suit in 2017, the retailer added.
The three chains also reduced the price of skrabeæg, or eggs from hens that live in barns.
The initiative is expected to create a better selection, lower prices and increase the sale of products boasting high animal welfare credentials, by DKK 500 million (€66.91 million) by 2020.
Related news
Albert Heijn’s personal care brand revamped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >dm-drogerie markt rolls out sustainable laundry detergent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Private label’s allure transcends income levels, survey finds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
