Kiszállítás egyre gyorsabban, leginkább azonnal
Az e-kereskedelem térnyerése jelentősen befolyásolja a logisztikai iparág alakulását. Az online vásárlás elterjedésével egyre nagyobb igény mutatkozik a gyorsabb, megbízhatóbb és hatékonyabb kiszállítási szolgáltatások iránt. A növekedés az utolsó kilométeres kiszállítás iránti kereslet fellendülését is eredményezte. Mindez szükségessé teszi több helyi elosztóközpont kialakítását, valamint a mikrokiszolgálás felé történő elmozdulást. Emellett a technológiai integráció és az útvonal-optimalizálás is szükségessé vált.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A magyar e-kereskedelem mozgalmas éveken van túl. Míg a COVID óriásit dobott a piac fejlődésén, az elmúlt évben már egyfajta lassulást figyelhettünk meg. A járvány első évében, 2020-ban rekordmértékben, 45%-kal bővült az online kiskereskedelem volumene. 2021-ben már „csak” 32,4%-kal, de még ez is kétszer gyorsabb volt, mint a járvány előtti években. Tavaly ugyanakkor már 9,9%-ra lassult a bővülés mértéke, és az online értékesítés kereskedelmen belüli részaránya ismét 10% alá esett. Ez a COVID utáni, természetesnek mondható visszarendeződés mellett már a vásárlóerő csökkenésének is betudható.
– A vásárlások számának megugrása és a megrendelésszám növekedése a logisztikai hálózat optimalizálását, az informatikai támogatottság növelését és a hatékonyság folyamatos javítását igényli – állapítja meg Panyi Mihály, a Magyar Posta MBA, digitális és üzletfejlesztési igazgatója.
Garancia az elégedettségre
A Magyar Posta a csomagátvételi lehetőséget – a postai hálózat mellett – országosan mintegy 450 csomagautomatánál, több mint 2200 postaponton, több mint 170 MOL töltőállomásnál és mintegy 100 COOP-, valamint Media Markt-üzletben biztosítja. A társaság július 1-jétől október 31-ig új, időgarantált csomagkézbesítési akciót is indított, melyben garantálja, hogy az MPL Üzleti csomagként postázott küldeményeket a feladást követő munkanapon kézbesíti a címzetteknek. Ha mégsem sikerül a csomagot másnap kézbesíteni, vagy a kézbesítést megkísérelni, úgy a Posta a csomag szállításának alapdíját a címzett bankszámlájára utalja.
– Területkapacitásunkat 17 új vidéki feldolgozó depóval növeltük, automatizáljuk a raktártechnológiánkat, szállítópályákat helyezünk üzembe, modernizáljuk a szállítójármű-parkunkat, és folyamatosan növeljük a csomagautomatáink számát. A kiemelkedő helyismerettel bíró MPL-futárjaink informatikai támogatást is kapnak a kézbesítési útvonal optimalizálásához. Mindezt azért tesszük, hogy ügyfeleinket a 21. századi elvárásoknak megfelelően szolgálhassuk ki – avat be Panyi Mihály.
A vállalat az ország legnagyobb elektromos kiszállítási flottájával rendelkezik: jelenleg több mint 100 darab elektromos meghajtású gépjárművük van, és közel 1000 darab Kyburz típusú elektromos járművet használnak a kézbesítésben.
– Terveink közt szerepel az automatizáltságának a fokozása, a szállítójármű-park fejlesztése, az elektromos hajtásláncú járművek részarányának növekedése, a csomagautomatáink számának bővítése, valamint az ügyfélélményt növelő digitális megoldások fejlesztése. Ez a kulcsa annak, hogy versenyképeségünket, piacvezető szerepünket tovább erősítsük – jelenti be a digitális és üzletfejlesztési igazgató.
Sokszínű szállítási módok
Az e-kereskedelem még a 2008-as válság éveiben is két számjegyű növekedést produkált, az azt követő hét évben pedig még dinamikusabban bővült a piac.
– Az online forgalom növekedésével egyre sűrűbben érkeztek a csomagok, amelyekre a vevők már nem akartak az otthonukban várni. Így a csomagautomatás átvétel is népszerűbb lett, egyre több futárcég és e-kereskedő vágott bele csomagautomata-hálózat építésbe – idézi fel Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgatója.
Bár a vásárlóerő csökkenést mutat, az áruszállítási piac telítődik. Folyamatosan jelennek meg új szolgáltatók, ezzel ösztönözve a tapasztalt csomagszállítási cégeket, hogy új innovációkkal álljanak elő.
– Az e-kereskedelem növekedése, térnyerése a már piacon lévő szolgáltatókat folyamatos fejlesztésre készteti, ami igaz a kapacitások bővítésére, a meglévő szolgáltatások továbbfejlesztésére, valamint újabb szolgáltatások bevezetésére. A tradicionális szállítási módok mellett egyre több új kézbesítési opció jelenik meg, mint például a fix átadópontos megoldások, az aznapi szállítás vagy a terjedelmes, esetleg túlsúlyos áruk szállítására szakosodott szolgáltatások – vázolja Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója.
Elmondása szerint a csomaglogisztikai iparág számos kihívással néz szembe, ugyanakkor ezek egyben lehetőségek is a fejlődésre, a versenyképesség növelésére. Ilyen kihívásként említi például a nagy volumenű ázsiai áruk megjelenését, amelyek feldolgozása nagy hatékonyságot és kapacitásnövelést igényelhet.
Bővülő hálózat
A FoxPost nemcsak logisztikai hanem IT-cég is. Saját csapattal saját technológiát fejlesztenek, így tudnak a leghatékonyabbak lenni, például a csomagok irányításában.
– Folyamatosan csökkentjük a mozgatási időket a raktárban, a járatidőket az utakon, és optimalizáljuk a csomagok szortírozási rendjét. A legfontosabb tényező persze a hálózat minősége. Az automatáinkat mindig forgalmas helyszínekre telepítjük, hogy a felhasználóink a napi ritmusukba illesztve, kerülő nélkül ejthessék útba őket, és ne jelentsen plusz időt sem a csomagfeladás, sem az átvétel. Mivel rugalmas technológiai ökoszisztémát építünk, bármilyen csomagautomata-gyártó termékét be tudjuk illeszteni a FoxPost rendszerébe – ismerteti Bengyel Ádám.
A cégnek megalapítása óta a fenntarthatóság az üzleti vezérelve, a zöld működést már maga az alapkoncepció garantálja: az automatákhoz a futárok egyszerre jóval több csomagot tudnak kiszállítani, mintha egyenként kellene célba juttatni őket.
– Folytatjuk a hálózatunk bővítését, így e-kereskedelmi partnereink országszerte még több vásárlót tudnak majd elérni a csomagautomatás szállítás lehetőségével. Új depókat nyitunk, hogy az új automatákhoz még közelebb legyünk, és naponta kétszer is feltölthessük őket, így a webshopok még gyorsabban tudják kiszolgálni vásárlóikat. Továbblépünk az infrastruktúránk automatizálásában és fejlesztjük az adatalapú ügyfélszolgálatot, ami a teljes logisztikát gyorsabbá és pontosabbá teszi – vetíti előre a vezérigazgató.
Kényelmi szolgáltatások
Idén áprilisban vezette be a GLS Hungary a GLS XXL szolgáltatását, amivel Magyarországon elsőként vállalja országos szinten, hogy a termék felvételét követő munkanapon megkísérli a postai csomagnak nem minősülő küldemények kiszállítását.
– Jelenleg több mint 1200 GLS Automatát működtetünk országszerte. Ráadásul a teljes automataállomány mindössze 20%-a található Budapesten, vagyis az ország teljes területén képesek vagyunk ugyanazt a magas minőséget biztosítani – tájékoztat Balázs Attila.
Az áruszállítás hatékonyságának és pontosságának növelése érdekében számos megoldást alkalmaznak. Ilyen például az iparági sztenderdeknek megfelelő, modern és részben automatizált szortírozóüzemük, amely lehetővé teszi a csomagok hatékony kezelését és másnapra történő célba juttatását.
– Olyan kényelmi szolgáltatásokat nyújtunk az online vásárlók számára, amivel saját igényük szerint kérhetik a csomagot a számukra optimális címre, legyen az az otthonuk, egy GLS Automata vagy éppen CsomagPont. A 90 depóból álló hálózatunk pedig lehetővé teszi, hogy stratégiai közelségben legyünk a feladó partnereinkhez és címzettjeinkhez, ezáltal nagy rugalmasságot nyújtva az ügyfélkiszolgálás terén – fogalmazza az ügyvezető igazgató.
A zéró és alacsony károsanyag-kibocsátású furgonok számát a GLS Group környezetvédelmi stratégiájának megfelelően folyamatosan növelik, jelenleg a GLS Hungary kiszállítást végző flottájában több mint 260 elektromos furgon mellett 24 elektromos tricikli van üzemben. Ez a teljes járműparkjuk 11%-át jelenti, de 2030-ra az 50% elérésére a cél.
A kicsomagolás is legyen élmény!
Az e-kereskedelem speciális megközelítést kíván, különösen az ellátási lánc elején, a küldemények előkészítése és felvétele során, de kulcsfontosságú az igényre szabott kézbesítés is. A versenyképességben ezen felül döntő szerepet kapnak a kiegészítő kényelmi szolgáltatások. A volumenek növekedése pedig lehetővé teszi olyan beruházások megvalósítását, melyek fókuszában a fenntarthatóság és az automatizálás állnak.
– Tisztán látható trend, hogy a hagyományos B2B is az online vásárlások felé mozdul el. Pár éven belül a beszállítók és üzleti vásárlók közötti B2B kereskedelmi interakciók 80%-a digitális csatornákon keresztül zajlik majd, ahol csak folyamatos fejlesztésekkel biztosítható a versenyképesség – mutat rá Forgó András, a DHL Supply Chain Magyarország üzletfejlesztési vezetője.
Az online kereskedelemben elmondható az is, hogy sokszor a vevő a kézbesítés során találkozik először a webáruházzal fizikai módon, így nagyon fontos, versenyelőnyt biztosít egy webshop számára, hogy milyen logisztikai partnerrel dolgozik együtt. Elengedhetetlen, hogy a kiszállításra stratégiailag tekintsen egy webáruház, és ne csak a költséget vegye figyelembe akár a fulfillment partnerének kiválasztása során is.
– Az egyre magasabb feladói és címzetti igények, mint az ingyenes szállítás és/vagy visszaküldés, a garantált másnapi kézbesítés, valamint a környezetkímélő szállítási módok folyamatos innovációra késztetik a szállítmányozókat – fűzi hozzá a témához Czifrik Szabolcs, a DPD Hungary Kft. ügyvezetője.
Zöldülő flotta
A DHL globális hálózatát jelentősen átalakította az elmúlt években. Megnyitotta budapesti repülőtéri központját, melynek szorter berendezése a legmodernebb az expressz szolgáltatók körében, valamint bővítette a csomagautomata- és csomagponthálózatát. Ezen felül szoros együttműködésben dolgozik supply chain üzletágával, mely az ügyfelek igényére szabva a fulfillment szolgáltatás raktári oldalát biztosítja.
– Az ügyfeleink igényére szabott, választható kiszállítási intervallumok és kézbesítési típusok ma már alapnak számítanak. Ehhez mi biztosítjuk az online nyomon követést és vele együtt a küldemény teljes útjának láthatóságát a partnerek számára. Ezenkívül számos olyan szolgáltatásunk kapcsolódik a szállításhoz (pl. on-demand delivery rendszerünk), mellyel a vásárló kezébe adhatja a kereskedő a csomag kézbesítésének irányítását, legyen szó más házhozszállítási időpontról, címről, vagy csomagautomatába/csomagpontra történő szállításról – jelzi Bory László, a DHL Express Magyarország kereskedelmi igazgatója.
Saját hálózatukkal 220 ország és terület igényeit tudják kiszolgálni. Légi és közutas szállítási megoldásaik révén számos lehetőség nyílik meg ügyfeleik számára.
A DHL célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró kibocsátást, vagyis karbonsemlegesen üzemeljen.
– Jelenleg a 2030-as ütemtervünkön haladunk végig. Szeretnénk, hogy flottánk 60%-a elektromos legyen, munkavállalóinkat GoGreen specialistává képezzük, épületeinket karbonsemlegessé tesszük, a fenntartható üzemanyagok használatának arányát pedig több mint 30%-ra növeljük – informálja lapunkat Bory László.
Modern elosztóközpont
A DPD-nél a hatékony és gördülékeny kiszállítás érdekében az operációs folyamatokat és egész hálózatukat lefedő eszköztárukat fejlesztik, nagy hangsúlyt fektetve futárjaik képzésére is. Depóhálózatukat folyamatosan bővítik a nagyobb belföldi lefedettség és a kapacitás növelése érdekében.
– Korszerű elosztóközpontunk csomagszállítási láncunk lelke. A teljesen automatizált szalagrendszeren óránként több mint 10 ezer csomag halad át, ezzel támogatva a hatékony és gyors szortírozást. Az adatszállítást modern informatikai hálózatunk támogatja, amely által nyomon követhetők a küldemények, és információt szolgáltatunk a csomag életciklusáról.
Belföldi és nemzetközi lefedettségünk révén prémium szolgáltatásainkkal és digitalizációs megoldásainkkal szolgáljuk ki ügyfeleinket karbonsemlegesen. Alapszolgáltatásaink közé tartoznak háztól házig történő szállítási módjaink időgarantált másnapi kézbesítéssel. Országszerte kínálunk alternatív kézbesítési megoldásokat több mint 500 csomagponttal, valamint integráltuk az Alza csomagautomata-hálózatát, ezzel az automatába történő átvételi mód is elérhetővé vált – vázolja Czifrik Szabolcs.
A vállalat célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése.
– A Geopost tagjaként fenntarthatósági intézkedéseink túlmutatnak a flotta és a járművek CO2-mentesítésén. Hazánkban 2025-re 5 városban fogunk 100%-ban alacsony károsanyag-kibocsátású járművel kézbesíteni. Jelenleg is tart az elektromos és alternatív meghajtású járművek beszerzése, emellett kiemelt fontossággal bír épületeink korszerűsítése is – emeli ki az ügyvezető.
Sokasodó kihívások
Az infláció következtében csökkenő vásárlóerő egyre inkább kézzel fogható hatással van az e-kereskedelmi szektorra, és ez áttételesen a logisztikai cégeket is kihívás elé állítja.
– Nem csak a kosárérték, de a vásárlások gyakorisága és a csomagszám is csökkenő tendenciát mutat az idei évben. Magasabb lett a „kosárelhagyás” aránya, vagyis többen távoznak vásárlás nélkül a webáruházakból – fejti ki Csatlós Éva, a Packeta Hungary Kft. ügyvezető és HR-igazgatója.
Alapelvárássá vált, hogy többféle fizetési lehetőség álljon rendelkezésre. A pandémia előtt a kártyás fizetések száma elmaradt a készpénzesekétől, de 2020-ban megfordult a trend, és azóta is folyamatosan nő az elektronikus fizetést választók aránya, ami tavaly már elérte a 70%-ot.
A jövőben jelentős kihívások elé állíthatja a jelenleg meglévő folyamatokat a személyes adatok védelme, illetve kezelése. Ugyanis a digitalizáció és az automatizáció kapcsán olyan mennyiségű adat áll már egyes vállalatok rendelkezésére, mellyel komoly befolyást gyakorolhatnak az egyén gondolkodására, életére, vásárlási szokásaira.
– A járművekre vonatkozóan most még talán nincs olyan szigorú szabályozás, de egyes kerületek már korlátozzák a behajtó autók méretét, aztán jön a dugódíj, az emisszó megszabása, és végül már konkrét elvárás lesz, hogy milyen helyen milyen járműveket kell használni. Nemrég változott a szabály, mely szerint bizonyos szállítási tevékenységekhez bizonyos vizsgák és engedélyek szükségesek, tehát az sem mindegy ki a sofőr, ki a felügyelő és annak milyen képzettsége van. A 14 napos elállás nem új szabályozás, de mostanra nagyon elterjedt, és komoly terhet ró a szállítókra és a kereskedőkre egyaránt. A tudatosabb, lehetőségekkel jobban élő fogyasztók száma láthatóan megnőtt, és a szabályokat kijátszók száma is ezzel arányosan emelkedett – részletezi Schmidt Dániel, a Boxy Zrt. innovációs és termékfejlesztési vezetője.
Sikeres applikáció
A Packeta szakemberei úgy látják, egyre nagyobb az igény arra, hogy a vásárlók mobilalkalmazás segítségével tudják elindítani, nyomon követni, végül pedig átvenni a rendelésüket.
– Tavaly több mint 1 millióan töltötték le a Packeta appot, és a felhasználók egyre inkább elvárják, hogy a telefonjukon is elintézhessék a csomagokkal kapcsolatos teendőiket – újságolja Csatlós Éva, aki azt is elárulja, hogy már nemcsak a webshopokból rendelt csomagok átvételére lehet használni csomagautomatáikat, hanem a mobilapp révén magánszemélyek is adhatnak fel egymásnak csomagokat a Z-BOX-okban.
Korábban csak a címzett fiókjába bejelentkezve lehetett kinyitni az automaták rekeszeit, de bekerült az appba a csomagátvételi meghatalmazás funkció is, amellyel a címzett egy gombnyomással átruházhatja a csomagátvétel lehetőségét egy másik felhasználó fiókjára.
– Legjelentősebb fejlesztésünk a fixpontos kiszállítási hálózatunk bővítése. Az év végére közel 1000 Z-BOX csomagautomatát és 2000 Z-Pont átvevőhelyet szeretnénk elérhetővé tenni ügyfeleink számára, célunk az eddigi legnagyobb csomagponthálózat létrehozása Magyarországon. Ezzel szeretnénk elősegíteni a paradigmaváltást a házhozszállítás felől a fixponti kézbesítés felé, hiszen így mindössze néhány perces sétatávolságon belül érhetnek el ügyfeleink egy-egy átvevőpontot vagy automatát. A megvalósításában jó úton járunk, összességében már több mint 2300 Packeta csomagpont érhető el hazánkban – tudjuk meg az ügyvezető és HR igazgatótól.
Magas szintű kiszállítástámogatás
A Boxy raktáraiban és a szállításban is nemzetközi szinten piacvezető raktári és útvonaltervező szoftverekkel dolgozik, melyek már akkor elkezdik tervezni a kiszállítási útvonalakat, amikor a vevő leadta a rendelését és a csomag még meg sem „született”.
– Ennek köszönhetően, mire a fulfillment központ összekészíti a csomagokat, addigra már pontosan tudjuk, hogy hány autóval, milyen címekre kell mennünk, és ott milyen csomagokat kell kézbesíteni. A belső tervezésen kívül egyre jobban próbálunk fókuszálni az ügyfélértesítési rendszerek fejlesztésére. A vásárló már most is térképen, szinte élőben követheti a futárunkat, ezenkívül geofencing technológiával tovább finomítjuk az értesítéseket – nyilatkozza Schmidt Dániel.
A cég fulfillment központjának épülete a legmodernebb BREEM minősítésnek megfelelő, így már a telephely is a lehető leghatékonyabb. A csomag összeállítása során környezetbarát újrahasznosítható, komposztálható kitöltő- és csomagolóanyagokat használnak, ezenfelül maga az útvonaltervezés gondoskodik arról, hogy nem mennek fölösleges kilométereket.
– A flottánkat tekintve jelenleg vizsgáljuk az elektromos furgonok üzembe állításának lehetőségét. A következő évben több olyan technológiai fejlesztést tervezünk, ami gyakorlatilag megszünteti a térkitöltő anyagok használatát, ezzel az „üresen” szállított légköbmétereket végleg meg tudjuk szüntetni nem csak a saját szállításunkban, de minden olyan csomagnál, ami tőlünk megy ki – avat be az innovációs és termékfejlesztési vezető.
Munkaerőhiánnyal küzd a szektor
Gondot okoz a szektorban a munkaerőhiány és azzal együtt a bérek emelkedése is, amelyet a cégek kénytelenek a szolgáltatási áraikban érvényesíteni.
– Nem elhanyagolható a fenntarthatóság kérdése sem, amelynek megteremtése mind szabályozási, mind fogyasztói oldalról elvárás a szolgáltatókkal szemben. A jövőben ezek a kihívások vélhetően fokozódnak majd, ráadásul olyan további összetett tényezőkkel is foglalkoznunk kell, mint a fokozódó urbanizáció és a kereskedelempolitika változásai – közli Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.
A csomagküldeményekkel szemben a raklapos kiszállítás nagyon eltérő képet mutat, az ügyfelek bizonytalansága ezen a területen még sok esetben tetten érhető.
– Ennek orvoslására a Palletways nemrégiben egy oktatási központot alakított ki minden weboldalán, hogy a végfelhasználókat tájékoztassa arról, hogy mire számíthatnak a raklapos kiszállítással kapcsolatban, hogy biztonságban tartsa őket és a kézbesítő sofőrjeinket. Az oktatási központ egy praktikus infografikát, videókat és gyakran ismételt kérdéseket tartalmaz. Természetesen ez nem fogja lefedni a raklapkiszállítás minden aspektusát, és mindig lesznek kihívások, például az útépítési munkálatok vagy időjárási események miatti késések, de keményen dolgozunk azon, hogy javítsuk a szolgáltatási kiválóságunkat, hogy olyan szolgáltatást nyújtsunk, amelyet az emberek elvárnak – fogalmazzák a Palletways Group szakemberei.
Mesterséges intelligenciára épülő fejlesztések
A DODO nagyjából 70 fős fejlesztőcsapatával számos olyan technológiát fejleszt és alkalmaz, amelyekkel növelhetik a kiszállítás hatékonyságát és pontosságát. Ilyen újítás például a valós idejű láthatóság érdekében bevezetett GPS-követés, a kereslet előrejelzését szolgáló mesterséges intelligencia és machine learning, illetve a futárokkal történő hatékonyabb és gyorsabb kommunikációt eredményező útvonal-optimalizáló szoftver és a chatbotok. Mindezeken túl a fenntarthatóság is kulcsfontosságú tényező működésük szempontjából, és szerves részét képezi növekedési stratégiájuknak.
– Az e-kereskedelmi logisztikára izgalmas jövő vár. Terveink szerint tovább alkalmazzuk a mesterséges intelligenciát és a machine learninget a kereslet-előrejelzés és az útvonal-optimalizálás javítása érdekében. Célunk, hogy az 500 ezer lakos feletti nagyvárosokban standardként állítsuk be az aznapi kiszállítást. Ez nem lehetséges a hatékonyság maximalizálása nélkül, máskülönben nem lenne gazdaságos a működés, a megrendelések pedig lecsökkennének. Izgatottan tekintünk a drónokban és automatizált járművekben rejlő lehetőségekre is, amelyek a jövőben forradalmasíthatják az utolsó kilométeres házhozszállítást. Ugyanakkor értjük, hogy a technológia csupán az egyenlet egyik oldala. Folytatjuk a munkaerőbe történő befektetést, képezzük munkatársainkat, hogy alkalmazkodjanak az új technológiákhoz, és hangsúlyozzuk munkavállalóink ügyfélélményben betöltött szerepét is – osztja meg lapunkkal Peter Menky.
Biztonságos raklapszállítás
A Palletways Pallets to Consumers (P2C) szolgáltatása kifejezetten az online kiskereskedők számára készült. Kétféle megoldást kínál: prémium másnapi kiszállítást 12:00 óráig, valamint gazdaságos kiszállítást, amely lehetővé teszi a végfelhasználó számára, hogy a neki megfelelő napra foglalja le a kiszállítást.
A vállalat bevezette az iparágban elsőként alkalmazott Palletways ID technológiát, amely pontosan méri a raklap méreteit és súlyát, hogy biztosítsa a helyes számlázást, és segítsen megtervezni, hogy a raklapokat hova kell betenni a teherautóba, hogy azok biztonságban legyenek.
– Auto Book In szolgáltatásunk lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy lefoglalják a raklapjukat, hogy a számukra megfelelő időpontban szállítsák ki őket. Emellett létrehoztuk a Palletwaysonline weboldalunkat, amelyen keresztül az ügyfelek gyorsan és egyszerűen lefoglalhatják a raklapokat, amelyeket a célállomásra kell küldeni – tájékoztatnak a Palletways Group szakemberei.
Hálózatuk számos tagja beruházott ún. mega pótkocsikba, hogy többet tudjon szállítani, ami összességében csökkenti a szállítási kilométerek számát, tagjaik egy része pedig elektromos teherautókra váltott, hogy biztosítsa a nulla kipufogógáz-kibocsátást. A legtöbb központjuk már átállt elektromos villás targoncákra, valamint a központok működtetése során egyéb fenntartható kezdeményezésekre, mint például újrahasznosítás, faültetés, kerékpárral munkába járási programok, napelemek és LED-es világítás. //
Related news
Most top online sellers in Europe are not European
Of the thousand largest online sellers in Europe, 49 percent…
Read more >CÖF-CÖKA: multinational companies should include small villages in their delivery portfolio
The Civil Solidarity Forum (CÖF) – Civil Solidarity Public Benefit…
Read more >GLS Hungary has prepared everything so that holiday packages arrive on time
The holiday season requires special preparation every year – thanks…
Read more >Related news
Why are parcel locker providers getting stuck? This data points to the reasons
Parcel terminals are becoming increasingly popular: this year, nearly three-quarters…
Read more >Using 30% less materials would be a solution to the climate crisis
The circular economy is a global imperative: it transcends geographical…
Read more >Sustainability and health: the rise of plant-based dairy products in Hungary
In recent years, plant-based dairy alternatives have gained significant popularity…
Read more >