Ahold Delhaize aims for 50% plant-based protein sales
By 2030 Ahold Delhaize intends to balance animal and vegetable proteins in its European food retail brand portfolio.

Ahold Delhaize aims to cut CO2 emissions and support consumers in achieving healthy dietary goals
This article is available for reading in Trade magazin 2025/4.
The company claims this move will help reduce CO2 emissions and its environmental impact, at the same time also supporting more consumers in achieving their healthy eating goals. The retailer plans to roll out tasty, nutritious and affordable plant-based alternatives that can be adapted to a wide range of lifestyles and preferences. //
Related news
A bright future for the plant-based food market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >NÉGYOSZ did a lot for plant-based foods in the summer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Vegan scrambled eggs at 30,000 feet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
We took you on a flight! (Part 1)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >FAO food price index falls in October, near-record cereal stocks expected
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU regulations on food additives are getting stricter – new rules on the use of preservatives and sweeteners
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >


