Campaign to encourage sour cherry consumption
Hungary is a great power in the production of sour cherries, but the consumption of the extremely healthy fruit is low.
The Ministry of Agriculture (AM) and the Agricultural Marketing Center (AMC) launched a campaign promoting sour cherry consumption.
Currently, more than 3400 Hungarian producers grow cherries on 14,000 hectares, producing an average of 70,000 tons of fruits per year – Feldman Zsolt, Minister of State of the Ministry of Agriculture said at a campaign event at the Balaton Sound in Zamárdi. (MTI)
Related news
István Nagy: campaign to promote rabbit meat consumption launched
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl launches new international campaign with a clear message
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AMC: this year’s OMÉK welcomed more than 80 thousand visitors
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The Magnum Ice Cream Company taps NotCo AI for product innovation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Plant-based dog food cuts environmental “pawprint,” UK study reveals
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The 2025 Symbol of Sustainability Awards have been presented
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >