Henkel was able to mitigate the negative effects of the crisis
In the 2020 financial year the Henkel Group’s sales reached EUR 19.3 billion, which means that organic sales were down a little if compared with the 2019 level. The EBIT margin was 13.4 percent and the operating profit was EUR 2.6 billion. Free cash flow was very strong at more than EUR 2.3 billion. Member of the board of directors Carsten Knobel told: thanks to its balanced portfolio, successful innovations and financial strength, Henkel managed to mitigate the negative effects of the COVID-19 crisis.
//
Related news
L’Oreal sales increase in the third quarter and first nine months
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Farewell to the legendary Fa soap
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Labubu fever: plush toy or crisis indicator?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Present your innovation at the SIRHA Budapest 2026 exhibition!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >21st European Trade Day – A new concept and strengthening of partnership are needed
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >


