Henkel was able to mitigate the negative effects of the crisis
In the 2020 financial year the Henkel Group’s sales reached EUR 19.3 billion, which means that organic sales were down a little if compared with the 2019 level. The EBIT margin was 13.4 percent and the operating profit was EUR 2.6 billion. Free cash flow was very strong at more than EUR 2.3 billion. Member of the board of directors Carsten Knobel told: thanks to its balanced portfolio, successful innovations and financial strength, Henkel managed to mitigate the negative effects of the COVID-19 crisis.
//
Related news
Henkel: 3,000 accident-free days
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We took you on a flight! (Part 2)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Henkel won the top prize in the BeneFit PRIZE large company category again this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
How do young adults celebrate?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Vajda-Papír celebrates Ooops!’s 15th anniversary with a hybrid AI campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pre-holiday shopping at up to half price
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
